Seashell Resort: Boka nu

Baserat på 584 omdömenSe vad andra gäster sa
7,1

Reviews of Omdömen för Seashell Resort from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (584)Omdömen från Booking.com (575)
7,1
Renlighet7,0
Faciliteter6,8
Läge8,5
Komfort och kvalitet6,7
Service7,0
Valuta för pengarna6,6
Alla språk
Alla typer av resenärer (584)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 501 verifierade gästkommentarer
Ylva från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2019

Bra läge, trevlig personal ”

Prisvärd a/c-bungalow med garden view inkl frukost. Ingen lyx men allt man behöver. Tv;n kunde de gärna plocka bort för den tar bara onödig plats och fungerar dåligt. Beachside room på nedre botten har trevligt läge med poolaccess direkt utanför dörren. Kanske lite överpris men helt ok.

Recenserad 26 mars 2019
9,6
Amanda från Sverige
Bodde i 9 nätter i februari 2019

Mysigt, ok frukost, rätt så trevlig personal”

Absolut inget fel på stället, förutom kanske att musik hördes natten lång från klubbarna vilket kunde vara lite störande. Annars jättebra läge nära stranden, helt ok bungalows, inget direkt fel på personalen eller så. Skulle inte ha något emot att bo här igen om man vill bo rätt billigt.

Recenserad 18 februari 2019
Fitim från Sverige
Bodde en natt i januari 2015

Bra för pengarna”

Det var rent, mycket trevligt personal, sköna sängar

Helt ok. Det var mitt in i stans man behövde inte ta taxi. Nära stranden. Det som var mindre bra att på stranden fick man betala 150 bat för sol stolen fast den tillhörde hotellet. En sak till som vi tyckte var mindre bra var att man fick en exakt likadan frukost varje dag inget fantasi. Stor fin pool, rent, sköna sängar, trevligt personal. Rekommenderar det här hotellet.

Recenserad 31 januari 2015
Jonas från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2013

Bra läge, ”

Läget, poolacess,frukostrestaurang mot havet.

Vi fann vår vistelse mycket bra på Seashell. Hotellet håller något lägre standard än vi är van vi i Thailand. Detta verkar dock vara ett av de bättre hotellen som ligger på Seiree Beach där vi skulle föredra att bo igen ifall vi återvänder till Koh Tao. Det finns andra fina hotell men det ligger ofta ganska isolerat. Vi gjorde därför dagsutflykter med moped till andra stränder på Koh Tao men återvände alltid till de mysiga strandrestaurangerna på Seiree Beach på kvällen.Stort plus att frukostrestaurangen låg direkt på stranden.Skulle dock välja ett hotell med poolacess eller poolview då de andra hotellrummen inte såg lika trevliga ut.

Recenserad 08 juli 2013
Linda från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2013

Fin anläggning med fina fräscha rum.”

Fin anläggning med fina fräscha rum.

Fin anläggning med fina fräscha rum riktigt fin utsikt från restaurangen som låg precis vid havet. Lite tråkig personal men vi behövde inte ha så mycket kontakt med dem eftersom allt annat var bra så det gjorde ingenting.

Recenserad 22 februari 2013
Johan från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Lyxigt med fin pool och fina rum”

Lyxigt poolen läge

Fantastiskt hotell med riktigt lyxiga rum. Poolen var bra. Minus var Wifi inte fungerade på rummen. och dessutom fungerade det dåligt i lobbyn. Nära till barer och restauranger. Frukost var bra nere på beachrestaurangen och ölen var billig!

Recenserad 31 januari 2013
Birgitta från Sverige
Bodde i 5 nätter i april 2012

Bra hotell med närhet till strand och hav”

Hotellet låg där vi ville bo -koh tao

vi är jättenöjda,trots att vi inte vi fick det rummet vi hade bokat.vi bytte upp oss till en bungalow som var jättefin. personalen jättetrevliga.bra städning varje dag bra frukost stor variation.närhet till stranden och många turer för snorkelturer.många bra resturanger i närhet av hotellet. bra sevice vad det gäller transfer till piren .

Recenserad 19 april 2012
Hans från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2012

Bra hotell med bra läge”

Bra läge precis vid stranden. Trevlig personal.

Bra hotell vid stranden Sairee beach. Rummet var rent och frächt. Pool precis intill terassen. Trevlig personal vid den ganska enkla restaurangen men mycket god mat. Frukosten helt okey. Bra med en taxibåt till den helt underbara ön Koh Nang Yuan. Saknade säkerhetsbox på rummet ( det fanns gratis i receptionen).Saknade att man inte kunde låna handdukar till stranden.

Recenserad 02 april 2012
Lina från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2012

Fantastiskt hotell med charm och trevlig personal”

Centralt nara stranden, trevlig personal, fint poolomrade, underbar massage, bra service, dyklektioner

Bra och frascha rum med harlig balkong. Fint poolomrade med poolbar och underbar massage. God frukostbuffe vid stranden. Mojlighet att ta dyklektioner i en specialpool pa omradet. Centralt lage, nara stranden och nara barer, restaurangen etc. Men anda valdigt lugnt. Kan verligen rekomendera hotellet till alla!

Recenserad 06 mars 2012
Kenneth från Danmark
Bodde i 6 nätter i oktober 2011

Fantastiskt hotell, kanonläge & underbar personal”

Som sagt, fantastisk serviceminded personal och ett läge som passade mig och mina aktiviteter.

Finns inte så mycket mer att tillägga. När det känns som om man inte vill åka hem den sista dagen då vet man att det är ett fantastiskt ställe man funnit. Återkommer absolut!! Åh ja..spa:et är helt outstanding, Thai-massagen jag fick var en gudagåva"skratt"

Recenserad 29 oktober 2011
2,8
Nathali från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2018

Dåligt hotell som inte alls motsvarade våra förväntningar.”

Det står att det är ett 3- stjärnigt hotell vilket det absolut inte var! Det var hål i handdukarna, hotellrummet var smutsigt, navigerings skyltarna var trasiga. Personalen var nonchalanta och allmänt dålig service. Det fanns heller inga lampor på hotell området så det gick ej att se under kvällen vart man skulle gå.

Recenserad 21 mars 2018
Ida från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2018

Trevligt ställe med pool nära stranden ”

Bra läge nära stranden. Dock kände stranden lite tråkig och smutsig. Inte så badvänlig. Trevlig personal och service. Gratis transfer till båten. Bra frukost och bra mat på restaurangen. Fint rum som var Rymligt och helt ok thailandssängar.

Recenserad 13 januari 2018
Markus från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2017

Seashell har förfallit”

Bodde här för 3 år sedan med min familj samt vänner. Då var det ett kanon hotell! Bra boende, rent och fräscht. Nu (2017 juli) har det totalt förfallit. Smutsiga rum, smutsig pool, frukosten var urusel då det inte ens fanns mat så det räckte till alla. Koh Tao över lag är vi klara med. Hela ön känns förfallen tyvärr.

Recenserad 09 juli 2017
Anna från Sverige
Bodde i 8 nätter i januari 2017

dålig service och katter överallt!”

Läget är jättebra verkligen! Tyvärr råkande vi ut för extremt otrevlig personal både på hotellet och på restaurangen där man äter frukost. Vi beställde en kaffe där och fick vänta i 25 minuter trots att det bara var vi och ett annat sällskap där. På hotellet var det katter överallt och det luktade kattkiss vissa mornar i receptionen. Det fanns ett 20-tal solstolar vid poolen men bara 5-6 madrasser. Och att ligga på en solstol i trä en hel dag kändes sådär.

Recenserad 21 januari 2017
4,4
Caroline från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2017

Otrevlig personal men bra läge”

Personalen var fruktansvärt otrevlig och ville inte hjälpa till med något. Det fanns bara madrasser till några få solstolar så det gick inte ligga vid poolen då solstolarna var tillverkade av hårdaste trä. Frukosten var snål och nästan alltid slut, även om man kom tidigt. Där var personalen ännu otrevligare. Poolen var ockuperad av dyk-kurser trots att det fanns en egen stor, djup pool där vi inte fick bada då just den var tillägnad dykarskolor. De var istället i den stora allmänna poolen som de plaskade runt i.

Recenserad 19 januari 2017
Helene från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2015

Toppenläge”

Läget, rummen och poolen

Bra vistelse på resort med närhet till allt. Frukosten trist på rörig och smutsig resturang. Poolside villan var bra. Dyr taxi från inkommande båt. Koh Tao en härlig plats med mycket puls. Tyvärr ganska dyr. Totalupplevelse mycket bra.

Recenserad 08 januari 2016
Henrik från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2015

Helt ok hotell ”

Läget läget läget

Hotellet var helt ok för oss. Wi-fi fungerade oftast, även på rummen. Städningen var väl sådär. Vi bodde rätt långt in i trädgården och blev inte störda av musiken från närliggande bar. Vår Poolbar var inte öppen. Trevlig personal. Allmänintrycket av hotellet är att det behöver fräschas upp.

Recenserad 28 december 2015
Daggmar från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2015

Lagom utan lyx”

Olika prisklasser, bra läge och pool

Lägst prisklass ligger längst från stranden och intill huvudvägen. Väldigt störande oljud dygnet runt. Värt att uppgradera prisklass till något närmare stranden. Pool finns och de har dykskola. Helt okej men ingen lyx, knappt prisvärt.

Recenserad 11 april 2015
Melinda från Sverige
Bodde i 10 nätter i januari 2015

Fint hotell med med dålig service”

Poolområdet och läget

Hotellet i sig är jätte fint och poolområdet fantastiskt samt läget nära stranden toppen om man klarar av lite oväsen om kvällen som kommer från strandfesterna. Det kändes snabbt som att vi blev bortprioriterade och med säkerhet pga att vi bokat via Agoda vilket jag märkte då dem refererade till just detta ungefär som 'okej, ni bokade via Agoda va?'. Första gången vi använde duschen märkte vi att det var problem med lutningen på golvet i duschen då vattnet rann ut i resten av badrummet och det var inte bara lite utan blev en hel pool av vatten med 3cm djup. Vi påpekade detta och det kom en vaktmästare med en skrapa som tog bort vattnet och sa att dem skulle kolla på rören dagen därpå. Nästa dag pratade vi med receptionen eftersom det inte var någon skillnad när vi duschade men ingen verkade förstå vad vi pratade om och det slutade med att dem en en gång kom och skrapade bort vattnet. Tredje gången fick vi säga ifrån ordentligt då det inte var nå kul längre att skrapa vatten med fötterna på semestern. Erbjöd mig till och med att göra det själv om jag bara fick en skrapa men vi fick då ett nytt rum. Duschen i den nya rummet hade lite bättre lutning men man fick ändå avskilja med badrumsmattan för inte inte orsaka en ny pool. Sedan var det någon som skruvade ner trycker i vår dusch vilket gjorde det omöjligt att duscha ordentligt och detta påpekade vi och då ordnade dem det. Har inget problem med att allt inte alltid fungerar till hundra procent men det var deras bemötande som var oacceptabelt enligt oss. Dem verkade tro att man knappt betalade någonting om man bokar över nätet och därför inte förtjänar samma service men vi kollade deras rumspriser om man bokade på plats och vi hade betalat drygt samma, alltså lite mer! Sedan så tyckte vi det var otroligt girigt att ta ut avgift av hotellgästerna för solstolarna på stranden vilket ledde till att vi bojkottade restaurangen som låg i anknytning till hotellet med samma namn då det var dem man betalade till.

Recenserad 20 mars 2015
Ann-Sofie från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2014

Inte ok.”

Stort plus för den renoverade/nybyggda delen som ligger i direkt anslutning till den mindre poolen närmare havet. Har annars inte så många bra saker att säga om det här hotellet.

Vi hade bokat en Poolside Villa. Absolut inte värt det pris vi betalade (bokade via Agoda). Hela resorten är stökig och skräpig. Hur svårt är det att hålla efter lite när man har så många anställda? Behövs det 5 pers i repan liksom? Fick höra att ägarinnan satsar mycket pengar i resorten så det finns kanske potential framöver. Ett plus är att resorten ligger hyfsat till när det gäller oljud från barer etc på kvällarna. Men tyvärr finns det alltid de som inte förstår att det finns de som faktiskt vill sova på nätterna. Hotellets egna restaurang ligger på andra sidan den lilla vägen och ner mot havet. Vi var där i dec så tyvärr fanns inte så mycket till strand. Det fanns två killar i receptionen som det gick att kommunicera med på engelska annars var det väldigt svårt att göra sig förstådd (speciellt när inte någon av killarna var på plats). Allt i receptionen tar tid och verkar väldigt krångligt. Vi dök med Seashell Divers och när vi skulle betala för dyken fick vi alltid eskort till hotellreceptionen för att få hjälp med att betala. Det hade tydligen hänt flera ggr att hotellreceptionen strulat till det sa dykarna. Frukosten var ok thailändska mått mätt. Nackdelen var att varje morgon var vi tvungna att gå till receptionen för att hämta våra biljetter. Det är väl okej, men när det sitter TVÅ killar för att pricka av och dela ut biljetterna och detta tar x antal minuter varje morgon så blir man lite irriterad. Samma procedur gäller för poolhanddukar. Tips: *Sairee Cottage har en bra restaurang, Bil Blue har även dom mycket bra mat. *Hyr en moped, taxi är dyrt överallt då det bara finns en "taxirörelse" på ön. *Wind Beach Hotel rekommenderas varmt. Är du känslig för ljud på natten ska du bo i samma byggnad som repan.

Recenserad 29 december 2014
3,0
Tom från Sverige
Bodde i 4 nätter i april 2013

Otrevlig personal,mögel i flera rum,återvänder int”

Nära shopping, nära andra öar och bra dykning!

Otrevlig personal som inte ville hjälpa till, fick de första rummet som va mögel i, då bad vi om att få byta till ett annat, kollade i ett annat som va ännu sämre, då känner man sig lite jobbig när man är gäst, fick kolla in i tredje rummet, som va "bättre" och va i annan byggnad som vi motvilligt sa ja till, men då skulle dom helt plötsligt ha Bath extra per natt, vilket vi inte ville betala, så de fick bli de Andra rummet som va de "bästa"! Allting hände med ca 8-10 personer ur personalen (receptionist, städerskor, väskbärare) som alla stod och kollade på oss som vi vore idioter och bortskämda! Sen fick man påpeka inför alla att hälsa chefen att detta inte är okej, att man kan bli sjuk av mögel mm.(på ett trevligt och snällt sätt) Vi kommer inte bo på samma ställe igen!!!

Recenserad 26 april 2013
Helena från Sverige
Bodde i 10 nätter i februari 2013

Mysigt hotell med närhet till strand och shopping”

Stort och fräscht rum, trevlig personal och nära till barer och shopping

Hotellet ligger precis på Sairee beach men det kändes inte som någon bra badstrand då vattnet var väldigt högt på morgon/fm och stranden endast var någon meter bred och lontailbåtarna lägger till där. Poolområdet används av de som tar dykarcert vilket gjorde att det var lite trångt i poolen emellanåt. Totalt sett är vi nöjda med hotellet!

Recenserad 18 mars 2013
Carl från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2012

Nöjda med vistelsen. Fina rum”

Frächa rum och frukostbuffen och dess läge vid havt

Nöjda med hotellet. Fina och frächa rum och helt okej pool. Personalen kunde dock varit trevligare och mer hjälpsamma. Var strömavbrott några gånger per dygn, och wifi fanns endast i lobbyn med varierande kvalité. Restaurangens läge vid havet var extremt bra. Otrolig utsikt och bra frukostbuffe. Kommer att rekomendera hotellet till andra!

Recenserad 12 januari 2013
5,0
Sandra från Sverige
Bodde i 6 nätter i april 2012

Problem problem”

Poolen för rummen med poolaccess.

Vi bodde totalt 6 nätter på Seashell. Efter att ha blivit rekomenderad hotellet av vänner så hade vi ändå en bild av hur det skulle vara, men så var inte läget. Rummet vi fick var fint men det stank av målarfärg och fukt. Sen märkte vi varför, ac:n fungerade inte och det var så fuktigt där inne. Vi klagade på det här flera ggr om dagen men dom gjorde inte något åt det, sa bara att nu ska det funka vilket det såklart inte gjorde. Fukten drog till sig kackerlackor mm. Till slut efter klagomål i 3 dgr (vi var då på väg att ge upp pengarna och boka nytt hotell bara) fick vi byra rum, till ett poolaccess rum, från och med då var det resten av tiden helt ok förutom lite spindlar mm. Men tror tyvärr att vi bara hade en väldigt otur, men skulle aldrig bo här igen.

Recenserad 21 april 2012
Britt-Marie från Sverige
Bodde i 8 nätter i mars 2012

Bra hotell om du vill ta dykcertifikat.”

Bra läge på hotellet,men dykarna tog för stor plats.Man tränade hela dagarna i poolen visst kunde och fick vi bada men vi kände oss lite i vägen.Vi bodde i Superior Garden View-rum som var riktigt stort och våra döttrar med familjer i små trånga Pool View Bungalows där man delar terass med grannen.Funderar ni på det här hotellet välj hellre de större rummen särskilt om ni reser med barn och/eller vill ha stor (egen)balkong.Det är inte långt varken till pool eller hav.Bra spa/massage med mycket trevlig personal.

Recenserad 18 mars 2012
Sandra från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2012

Bra lage med stor pool”

Poolen, laget

Bra och stor pool och nara till centrum. Dock valdigt sunkiga rum (ser mycket battre ut pa bilderna an vad det ar i verkligheten). Toaletten var valdigt sunkig. Personalen var inte speciellt trevlig och verkligen inte hjalpsama. Stadningen var sadar. Men det var helt okej. Frukosten var valdigt, valdigt dalig. Hotellet hade egna dykarkurser osv om man nu skulle vara intresserad av det.

Recenserad 17 mars 2012
Malin från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

Enkelt hotell”

Nära shopping och hyfsat god frukostbuffé

utsikten mot trädgården var väl inte så mkt och hurra för, men rummet va ok och nära till sairee centrum. toaletten var däremot inte så fräsch, hål i väggen. frukostbuffén ok, men mysigt och sitta vid vattnet

Recenserad 01 mars 2012
Johanna från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2011

Fint rum med lyxig känsla”

Fint rymligt rum och hjälpsam personal

Rummet kändes lite lyxigt och fint. Ungefär samma standard som ett hotellrum hemma i sverige men lite mer designat med mörka möbler mot ljus botten. TV, kylskåp o allt sådant man behöver på rummen. Poolen funkade absolut men var i minsta laget och luktade väldigt mycket klor. Det fanns även jacuzzi men den stängde 17:00 på em så det blev inte att vi använde den. Läget är bra, nära till shopping och resturanger, även nära till stranden. Men stranden på koh samui är inte så jättefin, badade bara en gång där. Tog istället en long-tail till en närliggande strand. Frukosten var sådär, resturangen ligger fint vid havet men det var myror i riste så vi undvek att äta mer än frukostmålet där. Lite dyrt för vad man får tycker vi.

Recenserad 29 mars 2011
Susanne från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2011

Bra strandnära hotell med pool”

Närhet till en jättefinkornig strand och restauranger

Personalen var trevlig och hotellträdgården fin. Ett stort plus var närheten till den mycket fina stranden och att frukost(kuponger) ingick i priset. Ett av frukostalternativen "Fruitful Breakfast" kan verkligen rekommenderas. Hotellrummet var rent men kändes slitet. Mögel i duschrum samt att A/C'n läckte massvis med vatten då den användes. Ett stort bygge pågår i närheten (troligtvis nytt annex) samt en tupp som väckte en varje morgon.

Recenserad 14 mars 2011
Linda från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2011

Bra rum, stora och stor balkong. ”

Läget, gångavstånd till allt i byn samt bra tillgång till låilbåtarna ut till de andra stränderna.

Frukost ingick detta år (bott på hotellet förut) inte att rekommendera. Varken utbudet eller servicen får endast en 1 vi gick bara dit en gång av 4 resten av frukostara tog vi på andra ställen. Stenhårda sängar, rekommenderar 2 massager om dagen.

Recenserad 21 januari 2011
9,6
Alexandra från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2016

Bra läge, sköna sängar! ”

Allt vart toppen, förutom riktigt dåligt wifi

Recenserad 28 december 2016
Linus från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2015

Prisvärt ”

Läget
Recenserad 22 juli 2015
Annelie från Sverige
Bodde en natt i juli 2013

Bra prisvärt hotell nära stranden”

Nära stranden

Centralt läge och nära till stranden. Gångavstånd in till shopping och restauranger. Rummen var rena och fina, absolut ett prisvärt hotell.

Recenserad 16 juli 2013
Camilla från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

bara plus!”

nara strand, frascha rum, trevlig personal.

riktigt frascht rum, bra personal. Hotellspa, barnpool och stor pool. gar att ta dykcert pa hotellet. nara strand. inte den basta fruktosten. inga solstolar pa stranden, men mycket trevligt!

Recenserad 02 mars 2012
Barbro från Sverige
Bodde i 5 nätter i november 2011

trevligt hotel med kunnig personal”

Fantastiskt läge i underbar miljö

otroligt trevlig personal i receptionen och på restaurangen. bra poolområde med spa och kunniga massörer.bra och enkelt med dykcentrat i direkt anslutning till hotellet.

Recenserad 19 november 2011
Emilie från Sverige
Bodde i 2 nätter i oktober 2011

Mycket hotell för pengarna”

bra läge, nära stranden, nära restauranger och nattliv

vi hade ett rum med altan och pool, helt underbart. ligger precis på stranden. vi tyckte hotellupplevelsen var mkt trevlig, nära till shopping/nattliv men ändå lugn och ro på hotellet.

Recenserad 07 november 2011
5,6
Helene från Sverige
Bodde i 6 nätter i januari 2018

Över medel”

Bra och lugnt läge, stort utbud av matställen och shopping, smutsig pool, dåligt fungerande A/C,. Ingen bra strand att ligga på vid hotellet.

Recenserad 09 februari 2018

Recenserad 01 februari 2018
3,7
Marie från Sverige
Bodde i 9 nätter i juli 2014

fruktansvärd personal med otroligt dålig attityd!!”

nära stranden och det var det absolut enda positiva med detta hotell.

verkligen så besvikna!! rekomenderar alla som överväger att bo här att boka annat boende.

Recenserad 12 juli 2014
Ari från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2013

frukostbra,bra service,när allt”

frukost,läge,maten

bra frukost,bra service,nära till stranden,men grumlig pool

Recenserad 24 mars 2013
Ari från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2013

bra hotell o bunglows”

frukost,läge,fin strand

Det ända man kan klaga på var poolerna ej fräsht vatten såg ej rent ut,annars var allt väldigt bra vi blev nöjda.

Recenserad 15 mars 2013
Malin från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2012

Helt okej”

Poolen ch läget

Bra hotell med bra läge och schysst poolområde. Minus för receptionspersonal som hade svårt att le.

Recenserad 15 mars 2012
David från Storbritannien
Bodde i 3 nätter i mars 2019

Good choice for Sairee”

We stayed in the new building so this review is not about the cottages which, from the outside looked very small and basic. It is a nce hotel and ours was alovely room. The hotel has direct beach access. Rooms are spacious and clean with comfortable beds, a nice bathroom, good wifi and a reasonably sized balcony. Breakfast is good and served in the beachfront restaurant. It's a lovely beach. The hotel is close to the main town with lots of bars and restaurants away from the main road. Only downside is that you can hear some loud music. We were in a room In the new main building further back in the grounds so the noise was not a real issue but if you have a beachfront room be prepare for late night partying on the beach a few hotels along.

Recenserad 12 april 2019
Stan från Nederländerna
Bodde i 3 nätter i januari 2019

Deluxe resort with quiet large rooms at a great location”

Pro: - Great location at the beach (and still quiet); - Large rooms; - Big pools and jacuzzi; - Friendly staff and good reception; - Nice beach and restaurant; - Good wifi; - Reasonable price. Cons: - Bathroom is a little outdated; - Jacuzzi is out of order; - Lots of mosquitoes!

Recenserad 25 januari 2019
Derek från USA
Bodde i 4 nätter i juni 2018

Loved it!”

The resort was delightful and the staff was superb. Facility is a bit rustic but then they all are on that island. Pool was wonderful. Rooms are simple but fine. Koh Tao is a paradise for snorkeling and beaches. The restaurant two down from the resort was fantastic. We ate there several times.

Recenserad 08 juni 2018
nathalie från Frankrike
Bodde i 9 nätter i april 2019

Enastående”

Staff very cool Rooms ok Thaï food delicious Localité extra Massage best Cleaning ok

Recenserad 15 april 2019
laurel från Kanada
Bodde i 3 nätter i mars 2019

Very nice place great location clean and lovely pool and good breakfast”

Have a very nice stay with friendly staff and good location

Recenserad 14 mars 2019
Dirk från Kanada
Bodde i 9 nätter i mars 2018

Enastående”

We had a very large room on the second floor, with a large private balcony looking down on the lush gardens and walkways. The room was kept very clean, even the floors were perfectly cleaned each day (cleaner than all other 18 hotels we stayed in this trip). The pool area was very nice, infinity edge, shallow separate section for small kids plus a separate jacuzzi. The location is exactly where you want to be in Sairee Beach, on the walking street, near everything, yet just far enough away from the busiest section so that it is quiet at night. The restaurant where they serve breakfast is directly on the beach, when tide is in the water is about 3 metres from the outdoor patio. The views are beautiful! The buffet is fantastic, one of the best breakfasts we saw over our 3 months in Asia, with both western and Asian options everyday. The front desk folks were all super nice, very helpful, and very organized! We booked two snorkel trips and our return ferry through them, we also booke

Recenserad 12 mars 2018
Kim från Kanada
Bodde i 3 nätter i februari 2018

Love Seashell!”

I stayed in the Garden Deluxe. It was epic. So epic that I have rebooked two times (so far). I didn't want to leave and they are so accommodating they found a way to let me stay in the same room I originally booked. The scuba pool is basic but there is a nice pool across the lane way owned by the same hotel...and forget pools...the beach is two minutes away and it is a terrific town. Nightlife. Great food! Lots of fun. I never want to leave.

Recenserad 15 februari 2018
MARZENA från Polen
Bodde i 4 nätter i maj 2014

nice hotel, great food and pools,dirty see”

location, food

was nice, great restaurant and food, nice see view and rooms, close to bars, not noicy but dirty see, everyday they put all dirty to the see from all resort all around, you can not swim everyday, boats around but nice beach

Recenserad 16 maj 2014
Pacharawan från Thailand
Bodde i 2 nätter i juli 2012

nice decor, modern amentities, room w/ pool access”

Nice room, comfy bed, near bars and restaurants

modern nice decor with comfortable beds and full amentities. Love the great tab-water pressure and rain shower head is a plus. Should book the poolside access rooms but bear in mind you might facing bunches of families on vaycay swimming by your pool with loud noises

Recenserad 20 mars 2013
Andrew från USA
Bodde en natt i juni 2012

Has many options for all kinds of travelers.”

Great location, nice pool, great newer rooms.

We've stayed here many times. Originally because we were bringing our wedding party to Koh Tao and this was the only place with a nice pool in this location. Since then the area has developed further and there are many other options. It still is a favorite of ours and we've been back with our baby. There are four types of accommodations, we prefer the newer rooms near the pool. The villas are nice if you want to pay the higher price. The staff is not very friendly or helpful but after going there so many times they've finally recognize us and are a bit nicer now. The location and quality of the place in comparison to surrounding spots make up for the lack of smiles. Other accommodations in this area can get very loud from late night parties so this is a good option if you have small children. The restaurant is right on the beach and the food is good. Restaurant staff do not speak Thai or English which poses a challenge when you speak Thai and English.

Recenserad 15 november 2012
Silvio från USA
Bodde i 4 nätter i juni 2012

Small hotel with great beachside rooms”

Great location, convenient to shops, 7 Eleven, restaurants, dive centre nearby

we initially booked the pool view villa which was very disappointing when we got there. the room that they gave us wasn't even facing the pool and there was construction going on next door and we immediately asked for an upgrade which we had to pay extra per day. since it was my birthday treat, we upgraded and they gave us a gorgeous room in their new wing, it's their beachside pool access room and that was just fab! you can walk into the pool from your balcony and it faces the ocean and the beach. the hotel's restaurant nearby was pretty good and affordable but you can definitely find better food outside. about a short 10 min walk and there are lots of coffee shops/small shops/7 eleven, banana pancake and 2 prominent thai restaurants which are a must try! it was delicious and very affordable. the resorts' dive centre is right next door and couldn't be more convenient as well as well run. we saw a few different dive centres with big groups of people and for someone who doesn't dive very often, it's quite intimidating where you're herded like cattle. i much preferred the seashell dive centre as they were run very professionally and more intimate. and they weren't very expensive either.

Recenserad 23 juni 2012
Ronald från Thailand
Bodde i 4 nätter i juli 2018

Schöne Anlage in guter Lage, Personal letargisch”

Wir haben insgesamt unseren Aufenthalt genossen, auch wenn es ein paar Schwachpunkte gab: Pluspunkte: - Große, grüne Anlage, Bungalow stehen sehr weit mit viel Grün dazwischen auseinander - Gute Lage am Strand und neben dem Ortszentrum von Sairee, aber dennoch ruhig und grün - die Deluxe Garden View Zimmer sind groß und insgesamt noch in gutem Zustand Minuspunkte: - das Personal ist sehr langsam und teilweise letargisch, viele sprechen und verstehen kaum Englisch - auch auf mehrfache Nachfrage und Bitte funktieren Selbstverständlichkeiten nicht oder nur langsam: Gepäcktransport aufs Zimmer nicht möglich, wir mussten alles selbst tragen; Umständliche Frühstücksgutscheine, die täglich angeholt werden müssen, etc... - das Restaurent wurde vom einen auf den anderen Tag ohne Vorankündigung für mittags geschlossen und die Happy Hour gestrichen.

Recenserad 04 augusti 2018
3,2
abdalnaser från Thailand
Bodde i 4 nätter i mars 2019

My room is not private villa it is a bungalow and the staff do not check you in fast ”

Terrible experience There is no light to my room I believe with this price you can find more decent service

Recenserad 10 mars 2019
HANKYU från Sydkorea
Bodde i 7 nätter i december 2018

not bad room condition & nice people”

not bad room condition & nice people

Recenserad 01 januari 2019
Stuart från Kanada
Bodde i 3 nätter i juni 2018

Great resort, nice pool and facilities, buffet breakfast.”

I liked It, it was clean, the staff is nice and the resort grounds are really nice, free buffet breakfast on the beach and a great location on Sairee beach

Recenserad 30 juni 2018
2,4
Taylor från Kanada
Bodde i 3 nätter i april 2018

Honest Review. DO NOT STAY HERE”

Here is my honest review. We stay in average prices hotels in Thailand (30-70$ USD). And I know you get what you pay for. I know bad reviews are out there for everywhere but I should have listened to the bad ones for Seashell Resort! DO NOT STAY HERE. We regret it. Here’s all the points: -They want 2000baht or your passport for deposit for the key upon arrival. Standard sometimes but they were very forward about it. —YOU LITERALLY CANNOT LOWER THE AIR CONDITIONING LOWER THAN 22 DEGREES— -trick around this is to pay 200baht for an extra key card, put that in the holder in your room and run the AC 24hours a day. That way your room will stay cool. It is my right to cool my room as much as I’d like, don’t tell me what to do. -BREAKFAST IS HORRIBLE -again, breakfast is not worth it. You’ll think, “but it’s included so it can’t be that bad”. IT IS DISGUSTING. Flies and ants on all the food, hair in the tongs and plates. Employees sitting on their phones doing nothing (see picture) -DO NOT EAT AT THE RESTAURANT AT ALL -the food for breakfast is put out at 7am and not replenished at all -overall the selection is typical Thai but no custom eggs. The fruit is not good. Butter is gross and melted. -we had no hot water in our room for the first 2 days. They said “it was broken but was going to be fixed tonight” Ya okay, you just turned it off to save money. They “fixed” it a day later. -the rooms are outdated and have holes in the walls and doors -we chased out a Gecko lizard at 10pm one night -killed 3 spiders and many many mosquitos in the room -no sheets on the bed -the water pressure during the day is laughable. It is honestly a drip -someone “sweeps” every single morning at 7am. Really?? We’re up early but sometimes trying to sleep! The employees do the dumbest tasks. -there are maybe 3 outlets in the whole room and bathroom to charge or use your things -there is a shuttle van but they wouldn’t use it to pick us up from the pier. Thanks!!! -_- -did I say? The Break

Recenserad 25 april 2018
4,4
Wendy från Storbritannien
Bodde i 5 nätter i februari 2018

Dirty swimming pool”

Pro. Friendly staff. Good location to beach and restaurants. Con. Stayed 5 nights. Breakfast was covered in fly's every morning and bitten a life by mossies!! Floor in restaurant was dirty. First 4 day's couldn't use the pool as the slime floating on top plus dead bugs put us off.... Finally got cleaned on our last day after we asked staff could the pool be cleaned!!!! Cleanseness obviously wasn't a priority with this hotel... wouldn't stay again.

Recenserad 06 mars 2018
Francoise från Chile
Bodde i 7 nätter i februari 2018

Nice place but...”

Pros: very good location near sairee beach, breakfast with variety and sea view, very big clean room (deluxe garden view), the best pool with a jacuzzi. Contras: the worst staff, very unfriendly (the only one who was kind was de cleaning woman), very though bed, shower doesnt work well, warm fruit and yoghurt and cold food at breakfast.

Recenserad 03 mars 2018
3,6
Brian från Kanada
Bodde i 3 nätter i januari 2018

they steal from your room”

phone was stolen from the room and the only people with a key was housekeeping. had to get the police involved and in the end they convinced the police we must have lost it. horrible attitude at the reception. will not return or recommend.

Recenserad 14 januari 2018
brian från USA
Bodde i 3 nätter i juni 2017

Nice place on the beach close to town”

Our first room was located far from the beach and it seemed like it was in the middle of no where. However, we paid to upgrade to a pool front room closer to the beach. It was nice but wasn't cheap. Overall, we loved the scuba dive shop and the location. My 14 year old got certified.

Recenserad 08 januari 2018
Neta från Israel
Bodde i 2 nätter i april 2017

good option for this price on this area, don't take the bongalo”

Located on the best "street" of Sairee beach close to everything you will need. about 10 min taxi drive from the pier. The stuff was friendly, kind and helpful. Breakfast was ok, nothing special, nice to have it right next to the beach. At first we booked the cheapest room available I think its called bungalow garden view and it was pretty horrible. Really small and noisy, we upgrade to the next option - superior garden view and it was much better (so we stayed for 5 nights) nice beds and pillows, good cleaning service each day, mosquito nets, A/C and not so renovated bathroom, but satisfying enough. We also enjoyed the pool though the water were very warm. I traveled with a friend and we both think it has good value for money

Recenserad 06 maj 2017
Joey från Malaysia
Bodde i 4 nätter i december 2016

Excellent resort”

We Went to Koh Tao in a group of 4 for 4 nights and stayed at the pool side room. The location is excellent as it is close to restaurant and bars. Also scuba dive with Seashell Divers in just a group of 3 divers which is perfect for us as we dislike big groups, Mike and Johan took care of us and saw whaleshark on our last dive! We will be back if we ever go back to Koh Tao again

Recenserad 04 januari 2017
5,2
Liam från USA
Bodde en natt i augusti 2016

Not very nice..”

It was not very nice to stay here. The pool is warmer than the jacuzzi and not very clean. The beach by the hotel is dirty and there is sewage(?) coming out. The room itself is okay (but kind of old) and breakfast is okay.

Recenserad 12 december 2016
Chris från Storbritannien
Bodde i 3 nätter i september 2016

Enjoyed better places for cheaper”

Staff were hard working when checking in and didn't seem bothered about us checking in. Breakfast is terrible, all cold and the staff were making them self giant pancakes and when we asked for some they turned up with freezing cold mini ones. AC in the room wasn't very powerful and the room got pretty hot.

Recenserad 07 september 2016
LAUREN från Storbritannien
Bodde i 4 nätter i april 2016

Great location very close to the beach”

Seashell had well equipped rooms that were cleaned daily however slightly on the small side. Great location a short walk to the beach. Nice pool and grounds if some time away from the sand is needed. Good breakfast selection and reasonably priced evening meals.

Recenserad 27 augusti 2016
Chloe från Australien
Bodde i 6 nätter i juni 2016

Garden Bungalow”

Stayed in garden bungalow, toilet didn't work properly and had issues with the shower. Daily room cleanup had to be requested each day at reception and buffet breakfast gave my sister and I upset stomachs two mornings in a row so we ended up buying breakfast.

Recenserad 08 juli 2016
Pimchanok från Thailand
Bodde en natt i april 2016

Great location, Nice pool area”

+location is great. Very close to the beach. +Staff is helpful. +Free taxi service to the pier! -Cleanliness is so so. There was a dead cockroach in my bathroom when I first came in. Luckily the staff was outside and help me remove it quickly. -There's a huge group of fire ants under the daybeds by the pool and (it's not just the bed I was on!) I got bitten a lot and apparently they won't came up until I actually laid on the bed.

Recenserad 22 april 2016
Matthew från Australien
Bodde i 2 nätter i mars 2016

Nice resort slow check in”

Arrived after booking online and the booking had not gone through apparently. After 45 min they had sorted it out. Resort has a great lay out. Close to the beach and main walking street. Room was comfortable although the bed was very hard. And I mean hard hahaha. But I was was to drunk to care most nights.

Recenserad 23 mars 2016