Siam Swana Hotel: Boka nu

Baserat på 6247 omdömenSe vad andra gäster sa
85 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för Siam Swana Hotel from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (6247)Omdömen från Booking.com (647)
Renlighet8,1
Faciliteter7,0
Läge8,8
Komfort och kvalitet8,0
Service8,0
Valuta för pengarna8,1
Alla språk
Alla typer av resenärer (6247)
Alla rumstyper

Kuden är för stor

Recenserad 20 december 2018
Alexandra från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2017

Enkelt hotel med bra läge”

+ Läget väldigt centralt i Siam Fräscht för priset man betalar - Väldigt liten pool där det dessutom sitter 3 killar bakom baren. Baren är då 1 meter från poolen så det är lite akward att ta ett dopp. Rum utan fönster

Recenserad 27 juli 2017
6,8
Bodde en natt i oktober 2016

Central bra hotell”

Har bott här flera gånger de senaste åren, bra hotell med mycket bra läge i centrala Bangkok. Nära till skytrain med en station till Siam. Personlen behöver förbättras, speciell dem 2 receptionister på dagtiden, inte så hjälpsamma och kan vara mycket otrevliga.

Recenserad 07 november 2016
Jenny från Sverige
Bodde i 5 nätter i maj 2012

Gemytligt hotell med väl bemötande personal”

Känns avskilt, fräscht och rent, lagom stort (känns mer personligt att bo på ett mindre hotell)

Vårt betyg i sin helhet är mycket bra. Det är trivsamma rum man gärna spenderar en hel dag i om det skulle behövas. Det känns som om man kommer bort från Bangkoks hetsiga stadsliv, dels tack vare det fina rummet men också planlösningen av själva hotellet och dess inredning medförde en avskild stämning. Personalen är trevlig och hjälpsam. Helt okej priser i restaurangen. Nära till framför allt Siam men även Pratunam och andra områden känns inte alltför långt borta. Många plus till detta hotell.

Recenserad 22 maj 2012
Tony från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2012

bra läge”

läget,prisvärt

siam swana ligger väldigt bra är ca 100 meter från bts stationen och gång väg till mbk är väl ungefär 10-15 min .. enkelt att ta sig från flygplatsen med airport link till phaya thai bts station och därefter en bts en station till ratchatewi ...rummen är fräscha kanske inte jätte stora men helt ok för min smak,poolen är dock väldigt liten ..den känns som den är mer för syns skull men går och svalka av sig om man vill helhets intrycket är mycke positivt.. som sagt ett prisvärt hotel

Recenserad 12 april 2012
Tomas från Sverige
Bodde en natt i februari 2012

Trevligt litet hotell med utmärkt läge”

Nytt litet hotell som ligger idealiskt till för shoppare

vår andra vistelse på siam swana och det får gärna bli fler gånger. rummen är förvisso små och saknar fönster men har egentligen alla faciliteter för att man skall trivas. personalen är jättetrevlig och det finns även en liten pool utanför entren där den som vill kan svalka sig. enda negativa skulle i så fall vara att wifin fungerar dåligt på rummen.

Recenserad 02 mars 2012
Bjorn från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

Helt okej hotell”

Nybyggt,fräcsha rum

Att hitta dit från flygplatsen medförde vissa problem för taxi chafören och när man anländer så känns inte det som ett hotell utanpå. Men rummet var jättefint dock litet. Polen ingen bra men närheten till MBK är bra. Serviminded personal och bra priser.

Recenserad 23 februari 2012
zano från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2012

trevlig personal ”

central

HEj! Det abslut mest positiva med hotellet var att det var perfeckt strategiskt centralt placerat. 20 meter till bts (skytrain)En statinom till siam paragon Ca 2min och därifrån kan du ta dig både mbk och central world som är dom största choppingmallen i bangkok. hotellet var också väldigt bra rent och frächt och trevligt personal. det enda jag kan klaga på är interneten som försvann lite då och då tyvär.

Recenserad 07 februari 2012
joakim från Sverige
Bodde en natt i januari 2012

Mitt i Bkk , jättefina rum med internet.Kanonbra.”

Liten pool på gården med bar brapersonal finns inget för oss att klaga på.

Kom dit på kvällen efter en bussfärd från Rayong där vi förövrigt bokat ytterligare en övernattning via nätet på Siam Swana Hotell. Snabb incheckning o vi fick vårt rum det var mycket fint kanske inte så stort men man skall ju bara sova där, med tanke på att stora vägen inte låg så långt ifrån så var det väldigt tyst o skönt, uppskattas efter 6 timmar ute på strövtåg i Bkk. Det gick att köpa till frukost liten men helt okej, mat saknas inte i Bkk. Sign Kanon.

Recenserad 05 februari 2012
elin från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2018

Bra läge!”

Bra läge om man vill var nära Siam och MBK. Trevlig personal och fint rum.

Recenserad 21 mars 2018
Bodde i 2 nätter i april 2016

Bra hotell nära till allt med skytrain”

Bra central hotell, nära skytrain med en station till Siam. Bor alltid här när vi är i Bangkok.

Recenserad 24 april 2016
Bodde en natt i april 2016

bra centralt hotel”

Bor alltid här när vi är i Bangkok, bra läge lätt att ta sig runt.

Recenserad 17 april 2016
Bodde i 3 nätter i april 2016

central läge, lätt att ta sig runt med bts”

Bor alltid här när jag är i Bangkok, alltid bra.

Recenserad 15 april 2016
Bodde en natt i april 2016

central läge”

Bra centralt Hotel nära BTS och gångavstånd till Siam. Bor alltid här när man är i Bangkok, mycket smidigare.

Recenserad 13 april 2016

Läge”

Mycket bra centralt Hotel nära BTS

Recenserad 01 april 2016
Bodde i 2 nätter i april 2014

Mycket bra central hotel”

trevlig personal

Central hotel nära till BTS Nära shopping Nya fräscha rum och bra städning Trevlig personal som vill hjälpa dig med det mesta

Bodde en natt i april 2014

Central hotell mycket nära BTS”

Nya rena fina rum och bra städning

Central hotell mycket nära BTS Nya rena fina rum och bra städning Trevlig personal som är väldigt hjälpsamma

Bodde en natt i april 2014

Centralt och nära till allt”

Central, nära till BTS och trevlig personal

annelie från Sverige
Bodde en natt i oktober 2017

Missnöjd med kuddarna som var tjocka och hårda gick inte att använda. ”

Har bott på hotellet vid två andra tillfällen och varit nöjd, vid detta tillfälle var jag missnöjd då kuddarna var så tjocka och hårda att de ej gick att användas samt att personal och annan gäst kom in (gick fel) i mitt rum mitt i natten. Oproffsigt. Kommer ej återvända.

Recenserad 03 november 2017
lena från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2016

Nära till MBK”

En pool som var ur funktion, soldäck där solen inte kom åt, soldäcket så dåligt att man kunde trampa igenom på vissa ställen. Matborden uppställda på soldäck så om man tänkt att ligga där efter ett bad så gick det inte. Personalen kunde knappt ett ord engelska, vilket gjorde det svårt att få information. Men hotellet låg nära det som var lovat. MBK och tåg. Beställde varm smörgås. Kom ut kall påpekade detta. Fick en ryckning till svar. Fick boende på entréplan, vilket var bra med tanke på att det fanns ingen hiss. Men detta medförde allt för mycket ljud under frukosttiden. Inga fönster så man visste inte om det var natt eller dag. Finkar en natt men inte som vårt fall 3nätter.

Recenserad 03 mars 2016
bjorn från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2016

Centralt Och fräscht ”

Centralt, centralt centralt

Nöjd! Fick 3 nätter för ett bra pris. Poolen testade vi inte, men såg att de rengjorde den noga. De försökte städa ordentligt nen tyvärr fanns mycket Kackekackor (svårt att undvika centralt i Bangkok). Testa deras massage, supertrevliga och duktiga! Överlag nöjd även om taxi och tuktuk inte kunde hitta dit

Recenserad 16 februari 2016
jimmy från Sverige
Bodde en natt i december 2015

Kort vistelse”

Läget

Panik orkade för polaren var för dålig för kunna gå på stan tills flyget hem å detta låg närmast hotellet vi bodde på men som var fullt. Små rum men kanske de skönaste sängarna på hela resan så klart eftersom vi inte sov där. Inga fönster eller balkong men rummet låg på markplan. Nära shopping.

Recenserad 03 december 2015
Inger från Sverige
Bodde en natt i november 2015

Gångavstånd från MBK ”

Nära till MBK. Nära skytrain station. Rena lakan.

Märkligt hotell. Ingen hiss finns. Hotellrummens dörrar är placerade i en loftgång, utifrån. Inga fönster i rummet (Superior-rum) Handfatet placerat i "hallen". Rummen ok, rent. Poolen placerad vid infarten mot parkeringen, ingen avkopplande del precis. Gratis bagageförvaring. Frukost för 150 THB, billigare runt hörnet. Tja man får vad man betalar för. Ska inte bo där igen. Duger dock för en natt.

Recenserad 16 november 2015
Stefan från Sverige
Bodde en natt i februari 2013

Fräscht rum, men utan fönster”

Förhållandevis lugnt hotell. Nära till MBK, och BTS

Vi bodde bara en natt här på genomresa till Krabi. Personalen var vänlig och hjälpsam, och pratade skaplig Engelska. Poolen ligger på entréplan, Mellan husväggarna, så det blir inte mycket sol där, men den var fräsch och svalkande.

Recenserad 10 februari 2013
tomas från Sverige
Bodde en natt i januari 2013

Fint hotell med bra personal”

Personalen

Fint hotell med bra personal. Allt på rummet funka. Nära MBK ifall ni vill gå dit men jag rekomenderar inte MBK. Personalen hjälpte oss med att fixa taxi o tippsa om olika saker. Lite jobbigt att acn blåste på sängen så de va jobbigt att sova med acn. Jättebra att man fick 2nycklar för i thailand så måste man ha nyckeln i för att ac ska funka så vi kunde lämna en nyckel i så rummet var kallt när vi kom hem.

Recenserad 15 januari 2013
Hedvig från Sverige
Bodde en natt i mars 2012

Bra hotell och rätt nära shoppingen”

Rätt billigt

Jag hade bokat ett rum som inte hade något fönster. Aircon fungerade inte. Lunch och frukost hade prissatts rätt ok. Men jag kände hela tiden att jag var tvungen att ge dricks. Fick hjälp med väskor (ingen hiss) och poolen var verkligen i minst laget. Dessutom låg den precis vid ingången till hotellet. Goa människor som jobbade på hotellet men jag var ändå inte riktigt nöjd, beroende på poolen och avsaknaden av en hiss. Tror inte jag skulle boka detta hotell igen faktiskt. Andra hotell ungefär vid samma läge kostade precis lika mycket/lite.

Recenserad 31 mars 2012
Roland från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2012

Snyggt Hotell ”

Trevlig personal

Aircondition fungerade inte, trots tillsägelse om detta första natten så fungerade den lite bättre nästa natt men var inte bra. Luktade rök i hela sviten, vid tillsägelse om detta så satte man in en luftrenare men det luktade fortfarande inte bra. Polens läge utanför ingången såg mer ut som en damm för fiskar. Hiss saknades trots 3 våningar. Kommer troligtvis inte att boka detta hotell någon mer gång. Svårt för taxi o övriga att hitta hotellet.

Recenserad 17 mars 2012
Ida från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2012

Fint hotell nara skytrain”

Fina rum

Fint hotell som ar relativt nytt. Rummet var fint, men saknade tyvarr fonster men det storde inte sa mycket. Frukosten var liten men god. Nara till skytrain och 7eleven. Jag skulle kunna stanna har igen.

Recenserad 19 februari 2012
Tomas från Sverige
Bodde en natt i februari 2012

Nära shopping Siam och Skytrain”

Frräsht och nära Skytrain

Relativt nytt hotell med låga priser. Standardrummen små men har allt väsentligt. Wifi enligt hemsida, men tyvärr fungerade inte uppkoppling för oss och vi fick därför logga in i lobbyn utan extra kostnad. Hotellet är svårt att hitta, men det går att fråga sig fram, ligger inte långt från Asia hotell. Vänlig personal. Perfekt om man vill ha ett relativt fräscht hotell och nära till Skytrain. Bokar gärna hotellet igen.

Recenserad 12 februari 2012
Charles från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2011

Nytt, fräscht men ganska mörkt”

Nytt, rent och fräscht

jag bodde fem nätter på detta hotell och tycker att det är ett bra hotell. receptionisten var lite halvtråkig och wifi'n fungerade okej efter någon omstart av routern. jag trivdes bra med avståndet till siam sq, det tar nästan 10 minuters promenad in dit. så den som inte gillar att gå, skall välja kanske novotel siam sq i stället. däremot kanske man skall säga att detta hotell verkligen ligger 1 minuts promenad från skytrain ratchatewee. i det hela taget, en fräsch uppstickare som levererar fullt ut för det man betalar.

Recenserad 20 december 2011
6,4
Bodde en natt i november 2017

Bra läge”

Bra central hotell, nära till skytrain och Siam. Otrevlig kvinna vid check in har upplev detta flertal gånger.

Recenserad 29 december 2017
6,4
Urban från Sverige
Bodde i 2 nätter i oktober 2016

Ett ok hotell”

Ligger hyfsat nära skytrain, gångavstånd till mbk etc. Rummen är relativt små. Lite slitet. Lite dyrt för vad man får tycker jag.

Recenserad 11 november 2016
Urban från Sverige
Bodde i 5 nätter i april 2015

Bra läge”

Läget, personalen,

Hotellet ligger bra, nära BTS, trevlig omgivning, rummet var litet, helt ok dusch/toa.

Recenserad 08 maj 2015
Viktoria från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2015

Familj med två barn 17 & 12”

Låg nära MBK som var anledning till att vi spenderade två dagar i Bangkok.
Recenserad 13 januari 2015
Thorbear
Bodde en natt i november 2017

Toppen”

Bästa hotellet vi haft i Bangkok. Fräscht och rent, fantastiska badrum , hjälpsam personal. Minus för dåligt wifi

Recenserad 28 november 2017
Fuengfa från Thailand
Affärsresenär
Bodde en natt i juni 2016

Mycket bra!”

Närä BTS, rent, och billigt!

Recenserad 19 juni 2016
Mikael från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2015

Valuta för pengarna”

rummets storlek. närhet till BTS och shoppinh
Recenserad 07 november 2015
tim från Sverige
Bodde en natt i mars 2013

helt ok hotell mitt i hjärtat av bangkok”

läget, standarden och lilla svalkande poolen

Den va bra.. fick ett billigt rum som var jätte fint, liten fin pool och 5 -10min gångavstånd till shoppingcenter!

Recenserad 30 september 2014
Sara
Bodde i 2 nätter i mars 2013

mycket bra hotell”

läge, pris, hotellrum

mycket bra, har bott här en gång tidigare. nära till skytrain.

Recenserad 24 juli 2013
Annelie från Sverige
Bodde en natt i juli 2013

Prisvärt hotell med fina rum”

Priset, centralt läge och bra standard

Vi har bott på Siam swana vid 3 tillfällen och vi har vid alla tillfällena varit väldigt nöjda. 10 min till MBK och 15-20 min till nattmarknaden.

Recenserad 21 juli 2013
Henke från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

fint hotell med centralt läge”

fräscht och fina rum

hotellet ligger centralt gång avstånd till varuhuset mbk. Fina rum

Recenserad 22 januari 2013
9,0
Gabor från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Snyggt och fräsch hotell nära MBK”

Modernt, nytt

Perfekt läge i Bangkok, nära till shopping och Siam Paragon distriktet.

Recenserad 19 januari 2013
Irene från Sverige
Bodde en natt i november 2012

Tjusigt, trevligt och centralt hotell”

Mycket trevlig personal

möttes av trevlig, positiv personal, som utan vidare uppgraderade oss till en svit. fina, rena rum. mycket trevligt alltihop

Recenserad 04 december 2012
Hakan från Sverige
Bodde en natt i juli 2012

Centrally”

Location

Located very cenral, and close to the sky train. The room has high standard, to a affordable price.

Recenserad 10 augusti 2012
Alexandra från Sverige
Bodde i 2 nätter i juni 2012

Modernt, fräscht och centralt”

Unga tervliga resenärer, olika typer av folk på hotellet, centralt, nära BTS, fräsch massage salong, underbart med wifi

unga tervliga resenärer, olika typer av folk på hotellet, centralt, nära bts, fräsch massage salong, underbart med wifi

Recenserad 16 juli 2012
Niklas från Sverige

Nytt fräscht hotell”

bra läge

ett nytt fräscht hotell med små rum utan fönster. stannade en natt för att sedan resa vidare. en liten pool som låg vid entrén. bra läge, nära skytrain.svårt att hitta hit.

Recenserad 02 juli 2012
Niklas från Sverige
Bodde en natt i januari 2012

Perfekt läge nybyggt och fräscht”

Trevlig och tillmötesgående personal,

Ett fint hotell med bra läge nära BTS. Ett litet minus att de inte finns några fönster på vissa rum.

Recenserad 12 mars 2012
Malin från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2012

Mycket för pengarna”

nära shopping och mbk, mkt bra service, nya fräscha rum, billigt, bra mat, safety-box på rummet

gratis vattenflaskor till rummen. gratis internet till hotellgäster. riktigt nöjd. bästa hotellet hittills.

Recenserad 01 mars 2012
9,0
Erik från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

Centralt hotell med underbar personal”

läget, personalen , rummet

otroligt fräscht och modernt hotell som låg nära mbk, siam center mm. väldigt gullig och hjälpsam personal och rummet var riktigt stort och fint! kommer absolut att komma tillbaka

Recenserad 19 februari 2012
5,2
Calle från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2017

Ok men inte mer. ”

Bra läge men tråkig personal. Poolen är liten och felplacerad.

Recenserad 22 november 2017
4,7
Anders från Sverige
Bodde i 2 nätter i juni 2015

Skitigt och sur personal”

Nära MBK och Siam center.Gratis WIFI. Lokal mat runt hörnet.

Så där :-/

Recenserad 28 juni 2015
Maria från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2014

Centralt”

Rena rum, engelsktalande personal i reseptionen, när man kom in på hotellområdet var det väldigt lugnt och tyst.

Helt ok, åker vi till Bangkok igen kommer vi att boka detta hotell. Allt var nära, tågstation, SIAM center, MBK m.m.

Recenserad 28 november 2014
johnny från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

bra”

service

Recenserad 17 september 2014
Patrik från Sverige
Bodde en natt i juli 2013

Mycket bra läge med närhet till s, rent och snyggt”

Läget, rena rum, tidig incheckning
Recenserad 09 augusti 2013
Bjorn från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2013

Nära till shopping och billigt”

billigt nära till shopping och frächt
Recenserad 18 juni 2013
Claes från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2013

Fräscha rum men dåligt hotel/läge”

Trevlig personal

inga fönster fast man bodde i svit (hur ser dom andra rummen ut ?) dåligt utbud på mat/dricka

Recenserad 12 februari 2013
Arto från Sverige
Bodde en natt i mars 2012

trevlig personal, bra läge”

läget.

bra hotel, små rum men ska du inte vara i rummet så kan man välja denna hotel. max 5 min promenad till bts

Recenserad 04 april 2012
Billan från Sverige

Prisvärt hotel”

Nära MBK

Trevligt hotel, med pool, ok frukost,, tyvärr hade inte vårt rum något fönster, men inget som gjorde något, eftersom vi tillbringade bara natten där.

Recenserad 17 januari 2012
Pierre från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2011

Fint nytt hotell”

Fina rum

Eftersom det är ett nytt hotell så hade tuk-tuk svårt att hitta dit. Nära till MBK shopping center.

Recenserad 18 december 2011
Jinru från Singapore
Bodde i 2 nätter i maj 2019

Worth it”

First time staying at this hotel. 5 mins walk from the nearest bts (Ratchathewi). Room is spacious and clean, front desk staff is friendly and helpful. One bad thing is there isn't any lift available but good thing is the highest level is level 3. Not much facilities other than the really small pool right outside the front door. Many small push cart right outside the street of the hotel selling food at night, 7-11 is just opposite.

Recenserad 12 maj 2019
9,2
JIAN från Singapore
Bodde i 3 nätter i april 2019

Excellent place to stay in, except for no elevator/lift”

Will definitely choose this hotel again. Great location 5mins walk to BTS STN. Relatively quiet neighborhood as compared to Pratunam area. Opposite a school, and there's a Live Band Bistro just across.

Recenserad 11 april 2019
cindy från Indonesien
Bodde en natt i juli 2018

Mycket bra”

It is not really close to any attractions, but you could walk to Siam in 15 mins, but it is near BTS! Palladium was around 15 mins walk too. But the room is clean and tidy. The staff was nice too. There is no elevator, so you need to walk up the stairs. :)

Recenserad 26 februari 2019
Fong från Malaysia
Bodde i 3 nätter i januari 2018

Clean,Nice Boutique Hotel”

Location beside BTS station.Only 1 stop away from Siam centre. Room is not that big but sufficient.Everything were well provided and very valuable for money.7 eleven just in front of hotel.Big parking space for those who drive.

Recenserad 25 december 2018
6,8
Yin från Singapore
Bodde i 5 nätter i mars 2019

Noisy ”

The room is noisy, because the toilet water system will suddenly have loud noises when neighboring rooms are using the toilet or bathing facilities. Sounded like the piping system was going to collapse any moment. Woke us up even in the middle of the night. Also the WiFi was very unstable.

Recenserad 24 mars 2019
Michael från Singapore
Bodde i 2 nätter i november 2018

Good location and convenient ”

2 mins to BTS and 10 mins walk either to Siam Discovery and MBK. 10-15 mins away from the ARL which you can take direct to airport. Along the street they are some local cuisine and 7-11 along the street. Just that we got some difficulty finding the hotel in the first place is just in one of the soi beside Asia Hotel. Wifi signal very weak for the room we stay which I could not connect for the two night stay and I believe they can improve in this part. Overall worth for the price with the location.

Recenserad 14 november 2018
Jerman från Singapore
Bodde en natt i oktober 2018

Superb location, excellent service. ”

Location is good (3 minute walk from Ratchathewi BTS), excellent service from doormen. However, average breakfast and had some trouble accessing room with card system. Pleasant stay overall. Would recommend.

Recenserad 29 oktober 2018
Jasmine från USA
Bodde en natt i september 2018

Ypperlig”

The staff were nice for the most part although the man who showed me to my room ran up the stairs and left me behind. I didn't see an elevator which could be a problem if you have a suitcase. The room was great and the bed was large but the windowless design will definitely mess with your sense of time.

Recenserad 19 september 2018
Wong från Malaysia
Bodde i 3 nätter i september 2018

House Keeping”

Going this trip with among of my friend. One of my friend stayed his towel at hotel during check out, house keeping found it and return to my friend, but my the other friend stayed an international extension plug the house keeping didn't surrender it to us.

Recenserad 17 september 2018
Wong från Malaysia