Silver Sand Hotel: Boka nu

Baserat på 2509 omdömenSe vad andra gäster sa
91 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för Silver Sand Hotel from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (2509)Omdömen från Booking.com (6)
Renlighet7,6
Faciliteter7,4
Läge8,7
Komfort och kvalitet7,3
Service7,0
Valuta för pengarna7,6
Alla språk
Alla typer av resenärer (2509)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 1920 verifierade gästkommentarer
Marcus från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2019

Fint hotell med nonchalant personal”

Hotellet i sig var vackert beläget. Rummen var nästan finare än vad bilderna visar. Enda minuset var att engelskan bland personal var undermålig. Både reception och resturangpersonal. Dessutom märkte man att resturangpersonalen jobbade 12h pass 7 dagar i veckan, vilket resulterade i taskig service emellanåt För övrigt. Grymt fint hotell med bra strand

Recenserad 01 februari 2019
rolf
Bodde en natt i mars 2019

Bra när stranden , bra frukost, köpte god frukt,.”

Bra när stranden , bra frukost, köpte gog frukt, Väntade länge på att få beställa lunch, En barnfamilj som inte orkade vänta gick från sitt bord.

Recenserad 09 mars 2019
Mathias från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2017

Prisvärt hotell precis vid stranden”

Hotellet ligger vid en av de bättre stränderna på Samet, även om det var en hel del sjögräs på kvällarna. Ön är väldigt liten, och det är gångavstånd till byn. En hel del mygg som tog sin in varje gång man öppnade dörren för att gå in. De lokala hundarna stal tofflorna om jag lämnade dom utanför dörren, vilket man gärna gjorde för att slippa få in sand. Restaurangen på hotellet hade väldigt bra mat. Bra TV och internet, men fanns enbart 10 kanaler att välja mellan.

Recenserad 10 mars 2017
9,6
Barbro från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2016

Trevligt hotell med perfekt läge på stranden”

Slumpen förde oss till Silver Sand och tur var det! Enligt oss, klart bästa läget på ön. Fina rum. Provade både på att bo i hotelldelen och i bungalow. Trevlig personal som efter några dagars bekantskap, skapar en familjär stämning. Dock ej överdrivet! Restaurangen hade supergod mat. Frukost ingick och där fanns både varm mat, färsk frukt, rostat bröd, kaffe, juice och te. Kan verkligen rekommendera det här hotellet.

Recenserad 11 mars 2016
Marie från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2016

Läget perfekt men personalen är så uttråkad ”

Personalen är så uttråkad vill hellre titta på sin mobil och prata sinsemellan än ta hand om sina gäster,bedrövligt av managern att inte ha bättre koll på sina anställda. Rummet städades varje dag men det enda de gjorde var att bädda sängen ej byta lakan eller handdukar detta fick man säga till om,

Recenserad 07 mars 2016
Christina från Sverige
Bodde i 9 nätter i december 2014

Inget för dig som är ljudkänslig!”

Toppenläge nära stranden, rent och snyggt samt mycket god mat.

Allt kunde verkligen ha varit så strålande bra om det inte hade varit för hotellets bar/diskotek som slog världsrekord i att spela techno på högsta volym till kl 03.00 varje natt. Hördes till och med genom öronpropparna...

Recenserad 15 januari 2015
Per från Sverige
Bodde i 5 nätter i augusti 2013

Nära stranden.”

Nära stranden. Bra rum. Snabb incheckning.

Mycket bra. Upplevde att närheten till stranden var fantastisk. Man kan roa sig med vackra, soliga och strävsamma promenader. Även på kvällen är det fantastiskt att promenera i strandkanten. Silver sand var så bra att jag förlängde mina planerade 5 dagar till 8.

Recenserad 09 augusti 2013
Caroline
Bodde i 10 nätter i april 2012

Rent hotell med utmärkt läge”

Hotellet och läget

Vi (2vuxna + 10-åring) bodde i ett hus precis vid stranden och trivdes oerhört bra våra 10 dagar där. Rent rum, god mat (något seg personal) och underbar strand/hav. Är man känslig för hög musik(disco) på nätterna (fram till 03:00) så är detta inget för Er, iaf inte om man bor ner mot stranden. Vi skulle lätt åka tillbaka till Koh Samet och Silver Sand Resort!!

Recenserad 18 april 2012
Magnus från Sverige
Bodde en natt i februari 2012

Bra hotel”

Fina rum härlig strand

Väldigt fina rum till rimlig kostnad. Stranden utsökt men vit sand och klart vatten. Trevliga restauranger efter hela stranden. Hotellrestaurangen mindre bra pga lat personal. Frukosten inte i klass med övriga faciliteter.

Recenserad 14 mars 2012
Carola från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2012

Härliga Silver Sand”

Fin strand, solstolar med parasoll,trevlig personal,god mat, väldigt fint omskött hotellområde, fina trädgårdar runt byggnaderna

Har bott på Silver Sand två gånger och är väldigt nöjd. Helgerna är det hålligång till ca tre på natten med hög musik.Men beroende på var man bor så hörs musiken mer eller mindre.Tips! Ha med öronproppar!

Recenserad 01 mars 2012
Thomas från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2012

Bra läge, bra mat, fräscha rum fast lyhört.”

Nära till stranden, god frukost, rena rum.

Vi var mycket över hela ön men fick alltid en bra frukost på hotellet. Det som var lite synd är den enorma nattklubben som dundrar så har man lätt o sova, öronproppar eller är på nattklubben så går det bra. Precis på stranden.

Recenserad 20 januari 2012
christian från Sverige
Bodde i 6 nätter i september 2011

De nybyggda bungalowerna håller mkt hög klass ****”

Maten kanon, men ändå Thai känsla.

Har bott här flera ggr men denna gång i de nybyggda Bungalowerna, mkt fina trevliga. Maten håller alltid bra kvalitet, tom mkt bättre denna gång då de lärt sig att få ut maten snabbare. De verkar ständigt förbättra sig ngt. Klart värt att rekomendera. Negativt... Massage "tanterna" borde sättas munkavel på, de inte kan ta ett nej som ett svar.

Recenserad 08 oktober 2011
Robert från Sverige
Bodde i 4 nätter i april 2011

Utmärkt läge!”

Kanon hotell!

Ett mycket bra hotell som vi garanterat åker tillbaka till. Rent och snyggt på rummen och på stranden. Resorten ligger precis vid havet med en härlig lång finkornig sandstrand. Trevlig personal men tyvärr lite dåliga på engelska men det är som övriga Thailand. Maten på resorten är helt suverän och väldigt billig. Trevliga arrangemang på kvällen då dom dukar upp direkt på stranden.

Recenserad 26 april 2011

9,0
Tobias från Sverige
Bodde i 5 nätter i november 2014

Bäst på Koh Samet”

Bästa läget och helt klart prisvärt! Vi kommer tillbaka igen
Recenserad 02 december 2014
9,0
Emma från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2011

Fräscht hotell med bra läge”

Rena och fina rum

Tycker rummen är super fina bodde i två olika. Rent och fäscht. Billig mat på restaurangen.

Recenserad 04 januari 2012
4,8
Michael från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2018

Hemsk service”

Rummen motsvarar bilderna, bortsett från att det inte underhålls som det bör. Lampor som glappar, bländare till kran helt lös, dåligt tryck i duschen och ojämn värme. Inga handhanddukar. Stolar på balkong är något av det obekvämaste jag suttit på. Stenhård säng. Gratis solstolar på stranden, dock är det så många solstolar att du ligger lika nära din partner som din okände granne på solstolen på andra sidan. Ovan detaljer kan jag leva med, men jag har aldrig varit med om en så dålig service från personalen från ett hotell någonsin. De är mindre engagerade i sin hotellverksamhet än vad en skoltrött ungdom är i sina läxor. Detta sabbade helt vår vistelse på detta hotell och skulle inte rekommendera min värsta fiende att bo här på grund av detta.

Recenserad 28 januari 2018
6,8
Anders från Sverige

Mycket bra thaimat... ”

Rum, Med tanke på priset var det ok. all Thai mat i resturangen av hög klass, frukosten va inte mer än ok. Personalen på Silversand mycket service minded, de flesta från Cambodia. Trevlig bar med bra party på weekends. Fiereshow av hög klass.

Recenserad 07 januari 2018
5,2
Carina från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2017

Över medel”

+Läget vid stranden - hotellet har en bar som håller igång till minst 24.00 så bor man som vi längst ner vid stranden gick det inte att sova innan. Den sämsta frukosten vi varit med om i Thailand! Bytte inte lakan på en vecka. Hade läckage i badrum som de inte fixa. Känner mig inte helt nöjd med detta hotell!!

Recenserad 14 mars 2017
Sven från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2015

Bra och lugnt läge”

Läget, stranden rena rum.

Usel frukost, nog det sämsta vi råkat utför. Bodde på samma hotel för två år sedan och då var den bra. All mat som ska vara varm var kall. Stekt ris, äggröra, nudlar, kokt korv, skinka och stekta ägg. Allt var osmakligt kallt. Kommer med säkerhet inte att boka samma hotel igen.

Recenserad 06 mars 2015
Ann-Sofie från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2015

Skräpigt med slö personal”

Läget och rummet

Vi blev sjuka efter att ha ätit i restaurangen, fick ingen respons när vi nämnde det! En axelryckning och svaret att det alltid var någon som blev dålig. Stranden var alldeles för trång och skräpig. Vi hade förväntat oss mer av "paradisön".

Recenserad 09 januari 2015
Jenny från Sverige
Familj Byggnad
Bodde i 5 nätter i februari 2013

Fantastiskt hotell med superbra läge”

Nära stranden, alltid lediga strandstolar, rent och snyggt. Mycket mysigt och trevligt.

Hotellet överraskade verkligen. Fina rum, mysiga omgivningar, direkt på stranden och det fanns alltid lediga solstolar. Lite högljutt på kvällarna/nätterna emallanåt. Skällande hundar och till och från även hög musik. Dock var hundarna värst. De var överrallt. Tyvärr var det en hel del gäster som satt och matade hundarna inne i restaurangen vilket inte gjorde saken bättre. Men i det stora hela, verkligen ett hotell att rekommendera.

Recenserad 25 februari 2013
2,0
Mattias från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2012

Kan inte säga något possitivt, jävligt missnöjd.”

Åka vidare till Koh Samui

Rummet såg kanon ut i först ögonblicket men de va allt. Kylskåpet stank ruttet kött, sängen va stenhård, städningen va usel. Hotellet bjöd inte heller på några positiva överraskningar. Personalen va fruktansvärt slöa och otrevliga, frukosten va ätbar men inget mer, disco fram till 03.00 på natten hela vistelsen trots att det va typ 5 pers som satt i baren. Hundar som sket på gångarna till bungalowsen som fick ligga kvar trots att man sa till personalen som bara skrattade. Stranden va smutsig och full med hundar som pissade o sket där det passade, i vattnet, på stranden eller på någons handduk. Hela ön osade slöa och oengagerade cambodjaner och thaiare vi åker inte dit igen. Väljer man att åka till Koh Samet ändå kan vi inte rekomendera Silver Sand och välj en annan strand. Däremot kan vi varmt rekommendera Baan Ploy Sea som är en skitmysig restaurang som ligger ute i vattnet, en upplevelse.

Recenserad 19 april 2012
Lilian från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2012

Utmärkt läge”

Läget vid stranden, fin miljö inne på hotelområdet. Restaurangen

Jättefina rum och utemiljön väldigt trevligt. Fin liten strand med promenadavstånd på kvällen till fler restauranger. Bästa maten var på hotellet. Personalens engelska dålig eller obefintlig. Inga leenden. Dånande musik från discot.

Recenserad 27 februari 2012
Elna från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

Okey hotell! Bra läge!”

Läget är kanon!

prisvärt hotell! bra läge! vill man inte ligga på hotellts solbäddar är det bara att vandra uppför stranden tills man hittar ett läge som passar en själv! rummen var prisvärda och fräscha! personalen är något sävliga och väntetiden på maten i restaurangen är inte så snabb som det brukar vara i thailand. restaurangpersonalens engegemang är på minussidan men det är väl inte konstigt när man omges av turister året om! koh samet är ju verkligen en turistattraktion!

Recenserad 25 februari 2012
Robert från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2011

Bra boende!”

Rent,modernt och fräscht

Bra boende och frukost. Överlag upplever vi Silver Sand som mycket positivt, de enda nackdelarna är att stranden upplevs som något skitig (man kan hitta skräp och glasbitar), det finns stenar/klippor ute i vattnet, att man kan höra musik fram till kl. 03:00 samt att det faller kastanjer som kan träffa en om man sitter på uteserveringen.

Recenserad 12 december 2011

Ol

Recenserad 17 mars 2017
Leif från Sverige
Bodde i 4 nätter i november 2016

Snyggt och trevligt hotel”

Mycket trevligt hotel med bra restaurang och trevlig personal. Mycket prisvärt. Nära till stranden med gratis solstolar. Kan grymt rekommenderas.

Recenserad 25 november 2016

Recenserad 13 september 2015
Linda från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2015

Strandnära.”

Trevligt boende, strandnära, lugnt läge.

Vi är nöjda med vårt boende skulle gärna komma hit igen. Trevlig personal, bra frukost, fint rum och strandnära.

Recenserad 27 februari 2015
Jari från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2014

sol o bad”

rummet med havsutsikt fin strand bra restaurang

Recenserad 17 januari 2014

Nandor från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2012

Allting är bra!”

Snygg och ren. Nära till Beachen. Bra service

Mycket bra. Vi trivdes och det finns inget negativt att säga om hotellet eller personalen. Det kanske borde uppgraderas till 3 1/2 "star".

Recenserad 16 mars 2013
Sven från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Toppenläge p lugnt läge”

Läget, personalen och maten.

Läget perfekt för oss som inte är i festprisse åldern. Ska man nämna något lite negativt så får det bli basljudet från en närliggande bar.

Recenserad 29 januari 2013
Anna från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2012

Prisvärt hotell med bra läge!”

Billigt och rent

Bästa läget på stranden, rent och fräscht, restaurangen hade toppengod mat till billiga priser. Hit ska vi absolut komma tillbaka.Personalens Engelska var inte det den bästa.

Recenserad 12 april 2012
Markus från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2012

Helt perfekt hotel”

jatte fint, frascht, mysigt

det har hotellet var det basta under hela var vistelse i thailand. helt perfekt. god mat, bra service, bor pa stranden, jatta frascha rum.

Recenserad 10 mars 2012
Claes från Sverige
Bodde i 12 nätter i februari 2012

Utmärkt läge till bra pris”

Stora bra rum med ett fantastiskt fint läge på en lagom stor strand. Bästa maten av de restauranger vi besökte.

Mycket trevlig beach front villa. Tyvärr svarade inte personalen ens när man hälsade på dem vid frukosten. Sen kan man vara utan discodunket som dånade varje kväll i 12 nätter.

Recenserad 06 mars 2012
Maud från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2018

Fin strand, lite trångt och ointresserad serveringspersonal”

Fina rum fin trädgård bra affär men alldeles för trångt på stranden.

Recenserad 24 februari 2018
Jonas från Sverige
Familj Byggnad
Bodde en natt i mars 2017

Helnöjd”

Fanns bara ett klagomål var att dörren inte gick att stänga helt iövrigt. Helnöjd

Recenserad 09 mars 2017
6,0
Caroline från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2016

Två bra dagar med sol och bad”

Fråga om standhandukar i receptionenförst till kvarn gäller på beachen vilket medför att morgonpigga markerar solstolar tidigt.

Recenserad 28 december 2016
bogdan från Sverige
Bodde en natt i november 2015

ofräscha lakan”

maten,läget,frukost

Vistelsen var ok. Dock var lakanen inte bytta.

Recenserad 30 november 2015
Pierre från Sverige
Bodde en natt i april 2015

urrusel service, ointresserade, nonchalanta”

rummet, sällskapet, sanden

Recenserad 29 april 2015
2,0
Ida från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2015

Katastrof disco dunk fram till kl 03.00 Varje natt”

Läget

Dålig! Blev magsjuk och fick ingen sömn på 1v

Recenserad 05 februari 2015
lars från Sverige
Bodde en natt i juli 2013

bra strandhotell”

läget rummen frächt

det var bra det är andra gången som vi bor där

Recenserad 22 juni 2014
Olov från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2014

Bra strandläge men dåliga sänga o mindre god mat.”

Strandläget. inget mer.

Bra hotelläge till stranden. Dålig frukost på morronen maten slut kl 09.00 Fint vatten o strand.

Recenserad 04 april 2014
Hans från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2013

Hög musik från baren till kl 2-3 på natten.”

Balkongen, nära till havet

Varje kväll och natt spelades det hög musik från baren som gjorde det svårt att sova. Dålig frukost. Inget att rekommendera om man inte vill vara uppe hela natten och festa.

Recenserad 12 december 2013
Julia från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2012

Trevligt hotel med bra läge”

Bra frukost och bra tillgång med solstolar.

Bra hotel men dåligt service . Restaurang Personal ser lite tjuriga ut det skulle inte vara fel om de ler lite ibland.

Recenserad 22 december 2012
6,0
Gustav från Sverige
Bodde en natt i mars 2012

Bra hotell”

Läget var det bästa med detta hotell!

Jag reste själv men möte även upp andra vänner.. Detta hotell var ett perfekt stop vid en lugn strand. Dock tycker jag rummen inte var så jätte fräscha som man kunde ha hoppats på.

Recenserad 17 april 2012
Sune från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2012

Prisvärt”

Fin strand och bra med liggstolar ( gratis för hotellgäster) Trevlig uppdukning på stranden på kvällen med eldshow. Rummen trevliga och bra badrum.

God och prisvärd mat. Något hög musik på nätterna. Vägen till hotellet är knappast nämnbar som väg. Det är en förtorkad leråker och hastigheten är ca 10 km / tim.

Recenserad 05 februari 2012
Jeffrey från Thailand
Bodde i 3 nätter i maj 2019

Shame about the cleaners.”

Fantastic property and location. We were 3 couples travelling together and had previously advised that we would arrive at 1pm which we did. Told that only 2 rooms were ready and would have to wait for another hour for the other. An hour? One couple very inconvenienced . Day 2 spent at the beach and returned to room at 3.30pm to find room not cleaned. Ok have a shower and sleep, at 4pm a bang on the door, cleaners to clean the room. "Too late come back tomorrow", a minute later same cleaners bang on door, "No we clean room" Told them to go away. Very poor organisation of the cleaning staff spoilt an otherwise enjoyable stay. Same 3 bottles in the garden opposite our room for 3 days.

Recenserad 07 maj 2019
Petrus från Nederländerna
Bodde i 2 nätter i maj 2019

Mycket bra”

Good hotel for a few days Koh Samed. Good restaurant, good location. Not to much to do but enough for few days relaxing. People from restaurant can be little bit more pro-active, but ok.... Little bit noisy with music till 1am, if room located near bar/restaurant.

Recenserad 05 maj 2019
Jeffrey från Thailand
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Top location”

Located right on the beach. Clean tidy room, large shower. Breakfast/buffet with freshly cooked eggs how you like them. Close to all bars, restaurants, water sports etc. Staff were cheery and helpful. Will definitely stay again.

Recenserad 27 april 2019
9,2
Dariusz från Thailand
Bodde en natt i december 2018

Good option but...”

Great location and descent rooms. Unfortunately if you are a light sleeper this might not be a place for you. The hotel bar is pumping up the tunes at full throttle till the wee hours and you will, I mean you WILL, know it. Otherwise near perfect stay. If you are not immune to noise blasting sounds of base heavy sounds seek a room as far as possible from the hotel beach bar.

Recenserad 28 december 2018
Louise från Storbritannien
Bodde i 2 nätter i april 2019

Lovely food good location”

Good location excellent food

Recenserad 29 april 2019
Daniel från USA
Bodde i 2 nätter i februari 2019

Failed to check in reservation”

Thought my credit card was for incidental charges. Turns out they double billed me for the hotel room and never checked me in for my reservation, despite my presenting my passport and telling them, with a language barrier, that I had a reservation. Had to dispute the second charge with the credit card company due to the front desk error. Otherwise, it is a decent spot but not on par with the Samed Villa next door.

Recenserad 21 april 2019
Frank från Thailand
Bodde i 3 nätter i april 2019

Relax, it's Samet”

Nice beach, but not so clean. Resort comfortable, but not luxury. Large room, nicely decorated, but most rooms are upstairs. Cottages are worth the premium. Breakfast has good selection, but overall quality of restaurant food not great. No pool or play ground. The night club closes early, before midnight all three nights we were there, it is busy on weekend. Nice walk on beach to busy SaiKaew beach, now packed with Chineese. Friendly service.

Recenserad 08 april 2019
Brian från Storbritannien
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Staff”

Staff was very unfriendly appeared staff did not like foreigners/farangs in hotel many people in restaurant got up and walked out because of being ignored unless you was Thai got service within minutes never had this in Thailand before having been going for years many good places nearby

Recenserad 16 mars 2019
Mariliis från Estland
Bodde en natt i januari 2019

Nice beachfront hotel with a nice restaurant”

The rooms were really nice, i recommend taking the rooms on the second floor and further in the garden, not so much close to the beach as there is a nightclub right next to the hotel and it gets loud in the evenings. Rooms come with toiletries, coffee making options. Breakfast was also very good with many different options, thai food and western, fresh fruit and so on. The beach is quite nice but very overcrowded and when you are into massages you can get one right on the beach. Roller rent is also next door and a 7/11.

Recenserad 26 januari 2019
Wilson från Singapore
Bodde en natt i januari 2019

Mycket bra”

Resort was located just beside the beach, with a nice pub infront of the resort for partying at night. Recommended to go during weekends or public holidays as it’s more crowded on those days. Rooms were abit old but still acceptable.

Recenserad 25 januari 2019
4,8
Hans från Thailand
Bodde i 2 nätter i januari 2019

Very poor service”

The hotel room and breakfast were acceptable. The service and food in the restaurant was a disaster. The first time we ate lunch, the food was very poor. When we had dinner the same day we waited for 20 minutes without anyone coming to our table with a menu. We then went to another restaurant. When we were to have lunch the next day we had to wait 15 minutes to place our order. After another 20 minutes, the waiter arrived and announced "no have". Again we had to go to the restaurant next door again.

Recenserad 06 januari 2019
james från Storbritannien
Bodde i 6 nätter i december 2018

On the beach”

This was our third stay at this hotel.Right on the beach. The rooms are still modern and kept clean, cleaned daily. In room safe and kettle. Wall mounted TV opp bed with movie channels etc.Good wifi signal throughout the complex.A much improved breakfast from the previous visits,new equipment and more choice on what to eat.Beach towels available.friendly staff. Good location with plenty of bars etc nearby. Will definitely come back.

Recenserad 04 januari 2019
Toni från Finland
Bodde i 2 nätter i januari 2018

Great location and good rooms”

Suitable for families and couples. The famous Silversand Disco is nowadays very quiet, can barely hear the music to rooms. Music stops at midnight. Previously they kept it open until 04 with 10 times louder music. Food at Silversand restaurant is awfully tasteless, don't try it. Breakfast is also bad, don't pay extra for it.

Recenserad 05 januari 2018
Abdullah från Bangladesh
Bodde i 2 nätter i december 2017

Good Location: Good Facilities: For party lovers”

Stayed here for two nights. The location is just middle of the island. Motorcycle is a must if you want to explore the island comfortably. convenience store and motor rental shops are just a doorstep away. major restaurants and pubs are nearby. Highly recommended.

Recenserad 28 december 2017
9,2
Greg från Kanada
Bodde i 4 nätter i januari 2017

An old favorite”

I always come back to this property. Good location on a nice beach and lots of greenery around. Close to party beaches if that's your jam, but not so loud that you can't retire early (although getting a room further back from the beach is recommended for this type of stay)

Recenserad 28 augusti 2017
Kris från USA
Bodde i 3 nätter i april 2017

Nice hotel, great location”

Great hotel. The only thing missing is a swimming pool..don't aways want to swim in the sea. Maybe a nearby hotel such as Samed Pavilion will sell a day pass at their pool. Otherwise Silver Sand is perfect and I will stay there again.

Recenserad 15 april 2017
Thomas från USA
Bodde i 2 nätter i mars 2017

Great location”

Breakfast was very average; the safe would not work but they gave me a key. Also the bed sheet felt very sticky and my travel companion told me his sheet was sticky too. Sliding doors to balcony would not close completely. Even so I would go back- great location, beach chairs with umbrellas and night life.

Recenserad 09 mars 2017
Eung från Kanada
Bodde i 5 nätter i februari 2016

Stayed over Chinese New Year”

Great location. Good breakfast. Was little crowded because of CNY but it was okay as we looked for different beaches during daytime on scooter. Wish there is more parking space. Made parking the scooter at night a bit of hassle.

Recenserad 07 januari 2017