Tanawit Hotel & Spa: Boka nu

Baserat på 3373 omdömenSe vad andra gäster sa
7,1

Reviews of Omdömen för Tanawit Hotel & Spa from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (3373)Omdömen från Booking.com (171)
7,1
Renlighet6,8
Faciliteter6,6
Läge8,0
Komfort och kvalitet7,0
Service7,0
Valuta för pengarna7,1
Alla språk
Alla typer av resenärer (3373)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 3039 verifierade gästkommentarer
2,8
johan från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2019

Skitigt och inte värt pengarna”

Det ända som var bra var läget!!

Recenserad 18 februari 2019
Björn från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2018

Mycket bra”

Rummet var rent, städning varje dag, hotellet har två pooler, med poolbar och mat öppen till 1800. går att beställa roomservice. man får vad man betalar för, men jag var väldigt nöjd. rent på rummet men lite slitet.

Recenserad 25 januari 2018
3,2
Sven-olov från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2017

Nej Nej och åter nej. ”

Andra gången jag bor här och tänkte dom har väl lärt sig att man måste bli bättra sig men inte ,fick samma rum som tidigare 3-4 år sen sist men samma brister dörren gick knappt att öppna likaså garderobsdörrarna ,i duschen varmvattnet går inte att reglera risk för brännskada ,svartmögel i taket efter vatten läcka som droppade hela tiden ,fick byta rum efter en dag och klagan ,duvor som bor på balkongen och förorenar ganska äckligt ,nej ta ett annat hotel om ni vill ha det trevligt

Recenserad 05 mars 2017
Eivor från Sverige
Bodde i 5 nätter i oktober 2016

Ok hotell för några nätter”

Hotellet var inte fullbelagt, men dom hade ändå fräckheten att debitera extra för långhelg. Bokningen för den natten skedde direkt på hotellet, alltså inte via Agoda. Eftersom vi inte tyckte detta var OK så flyttade vi efter den extra natten till annat hotell, som höll priser som mer speglar tillgång och efterfrågan. Vi återkommer till Hua Hin i januari 2017 och kommer inte att boka Tanawit igen, inte heller rekommendera hotellet till våra vänner.

Recenserad 24 oktober 2016
Bodde i 7 nätter i oktober 2014

Läget är perfekt”

Poolen, städningen och all personal

Poolområdet är kanonbra. Läget kan inte bli bättre om man inte vill bo direkt på stranden. Detta hotell är under ständig förändring. Rummen är helt ok. Rena och välstädade. Man får vad man betalar för.

Recenserad 27 oktober 2014
Olena från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2013

Bra hotell nära till allt”

Läge, priset, poolen

Vi bokade tre nätter och stannade sex till. Vi har varit förut här i Hua Hin och bestämde oss för detta hotell mest för priset som Agoda erbjöd. Blev trevligt överraskad, bra läge nära till natt market som inte gärna rekommenderar. När man går ut och tar till vänster hittar man kaffer och matställen. Den bästa ligger en bit på hörnet, utmärk skaldjur och fisk till vänliga priser.

Recenserad 24 juli 2013
Bodde i 3 nätter i maj 2013

Bra läge”

Priset, poolen, läget

Helt ok hotel med bra läge. Verkar vara ett långliggar hotel för muslimer. Nära till nattmarknaden men en bit från stranden och nattlivet. Väldigt trångt om du kommer med bil. Bara thaimat och thai frukost i resturange, men nära till matställen utanför.

Recenserad 23 juli 2013
Anna från Sverige
Bodde i 3 nätter i juni 2013

Utsikten, personalen, pol.

Hotell var helt ok. Vi har fått en rum på 7:e våningen som inte var så fresch. Vi pratade med reception och de visade oss tre andra rum. Vi har valt ett rum på 8:e våningen med havsutsikt. Den var fresch bara lite ljud från AC:n. Vi har stannat 6 dagar här. Frukosten var tillräcklig.

Recenserad 16 juni 2013
Mattias från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2013

Pensionärs hotell i centrala Hua Hin”

Centralt

Bodde 2 nätter på detta hotell med våra barn 5 och 7 år gamla. Vi passade väl inte riktigt in på detta stället. Dom flesta på hotellet var runt pensionsstrecket (vilket alla turister i Hua hin är) Rummen var helt ok. Hotellet ligger jätte centralt, men ingen ljudnivå som man störs av. Poolarna ok. Var rätt långt till havet, tuk tuk rekommenderas dit. Frukostbuffén va jätte bra och gott om mat.

Recenserad 21 februari 2013
Kent från Sverige
Bodde i 29 nätter i januari 2013

Utmäkrt läge och bra rum ”

Fint poolområde, trevlig personal och prisvärt

Det var nu sjunde året i följd som vi bodde på detta hotellet. Det ligger mycket centralt och är mycket prisvärt. Rummen är av god standard och personalen är mycket trevlig. Frukosten är ok. Vad man saknar är lite mer variation på bröd. Poolområdet är mycket fint. Tyvärr är det lite för få solsängar och madrasserna till dessa är slitna. Städningen på hotellet är mycket bra men vid poolen kunde man önska att dom spolade golven lite oftare.

Recenserad 18 februari 2013
Tord från Sverige
Bodde en natt i februari 2013

Bra hotell trevlig personal”

Bra mottagande fick checka in redan kl 12:00

Vi har bott tidigare på detta hotell och har alltid blivit bemötta på ett posetivt sätt, även denna gång. Personalen har ett sätt som måste tilltala alla, alltid positiva hjälpsamma och tag i saker om man behöver Hjälp med något. Har alltid fått bra rum rena och snygga Vi Har redan rekomderat detta hotell för många vänner och kommer att göra detta i fortsättningen.

Recenserad 17 februari 2013
Lovisa från Sverige
Affärsresenär
Bodde i 2 nätter i december 2012

Centralt hotell med vänlig personal”

Hotellet ligger nära både nattmarknad och strand. Pool-området är mycket trevligt

Hotellets centrala läge men ändå låga pris för det mycket attraktivt. Hotellet var under renovering när jag var där sist och badrummen blir riktigt fina. Härligt med utsikt mot havet och nära till både förstklassiga krogar och små gaturestauranger med billig och god thai-mat. Frukosten på hotellet är dock inte någon höjdare.

Recenserad 14 januari 2013
Anders från Sverige
Bodde en natt i december 2012

Centralt och bra personal”

Nära till shopping

det ligger bra till bara fem minuters promenad till den ena nattmarknaden och tio minuters promenad till stranden. och vill du gå till barerna så tar det bara 3 minuter om du slipper trafiken på den stora genomfartsleden som går genom hela hua hin. de har ett stort poolområde med två pooler. och rummet var ganska okej.

Recenserad 02 januari 2013
Bodde en natt i oktober 2012

Kanon läge”

Stort pool område

Har bott åtta gånger på Tanawit.Hotellet är under ständig renovering och rummen är av skiftande skick och karaktär. Fint stort poolområde. Poolpersonalen var serviceinriktade denna gång, vilket vi inte upplevt tidigare på Tanawit. Resten av personalen på hotellet har alltid varit mycket glada och trevlig. Gratis Wi-Fi, som funkade bra. Absolut ett prisvärt hotell,där man får mer än vad man betalar för.

Recenserad 11 oktober 2012
Rosanna från Sverige
Bodde i 10 nätter i juni 2012

Bra läge, med fina pooler”

Poolen, läget, lugnt

Bra billigt hotell med närhet till det mesta i Hua hin. 2 min promenad till nattmarknaden. 5 min promenad till stranden. Två stora pooler och en bubbelpool där vi nästan var ensamma i 10 dagar. Perfekt efter en dag på stranden. Minus Personalen Frukosten Liten balkong

Recenserad 13 juli 2012
Helen från Sverige
Bodde i 8 nätter i februari 2012

Bra läge”

Rent och fint hotell

Rent och fint hotell som låg väldigt centralt, ca 5 minuter att gå till stranden. Ny renoverade frächa rum men väldigt hårda sängar, badrummet var jätte stort men saknade tyvärr hårtork, inget vatten på rummet men det fanns en minibar men väldigt billiga priser, personalen var jätte trevliga och tillmötesgående, fint poolområde med gratis solstol och handduk

Recenserad 25 februari 2012
Tommy från Sverige
Bodde i 14 nätter i november 2011

Trevligt hotell mitt i Hua Hin.”

Mycket trevlig och servicevänlig personal.

Centralt läge med nära till allt, men ändå avsärmat från trafik och oljud. Gångavstånd till strand, och de olika marknaderna. Bra frukost med ibland buffé och ibland á la carte ( vid låg beläggning)Ok fukosten är österländsk, men man kan beställa även västerländska frukostattribut. Personalen mycket vänlig och tillmötesgående. Vårt rum, (vi bodde på egen begäran i annxet bldg3, var hyfsat stort och städningen helt utan anmärkningar. Ett hotell som vi bodde på för andra gången och som vi varmt rekommenderar. Inga och Tommy Andersson

Recenserad 14 december 2011
Bodde i 3 nätter i september 2011

Bra centralt läge”

Det centrala läget

Litet hotell...lite slitet och kändes gammalt. Liten frukost. Ligger väldigt centralt så det är gångavstånd till nästan allt i Hua Hin. Billigt hotell...och man får ju det man betalar för. Det var ok som övernattningshotell. De höll på att renovera/bygga ut hotellet när vi var där, så det var ingen idé att testa poolen de hade.

Recenserad 14 oktober 2011
Bodde i 3 nätter i mars 2011

Centralt läge”

Trevlig personal

Detta hotell ligger med bästa läget. Nära nattmarknad och annan shopping.Nytt afffärscentum ligger nästan vid hotellet men många fräscha affärer och restauranger. Promenadavstånd till stranden.Personalen i reception och städ är glada och hjälpsamma.Personalen vid poolen inte så trevliga Minus att saftebox inte finns på rummet utan att man måste till receptionen.

Recenserad 19 april 2011
Jimmy från Sverige
Bodde i 10 nätter i mars 2011

Bra hotell med underbar personal”

trevlig personal, bra läge, bra pool område

Ett kanon hotell för dig med barn med ett jätte bra pool område med naturlig skugga och kanon bra personal som älskar barn. frukosten var bra med tanke på priset och det gick fort att gå ner på stranden.

Recenserad 01 april 2011
Gertrud från Sverige
Bodde i 29 nätter i januari 2011

Härlig personal”

Mitt i smeten

Vi har besökt detta hotell i 3 år. Men i detta år var det polen som jag har att anmärka på. Trasiga solstolar,trasiga handukar och i övrigt är blommorna och trivsel i detta område helt förändrat. Vissna blommor,trasiga plattor och handukarna kom alldeles försent på morgonen.

Recenserad 10 februari 2011
Olov från Sverige
Bodde i 4 nätter i november 2010

Bra hotel”

swimingpoolen

Vi är mycket nöjda med vistelsen på hotellet Hotellet ligger väldigt centralt, lätt att nå de centrala delarna promenadledes. Jag vistades dagligen på den mycket fina swimmingpoolen där solen sken och belyste alla delar av poolområdet från morgon till kväll. Varit på flera hotel där solen endast skinit på poolområdet några få timmar om dagen.Många trevliga restauranger i närområdet. Gångavstånd till nattmarknaderna!

Recenserad 29 januari 2011
kerstin från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2010

Bra läge - nära till allt”

Läget, bra pooler
restaurangen tråkig

Fina rum med bra balkong. Vi bodde på åttonde våningen och fick havsutsikt. Bra pooler, fanns alltid solstolar lediga. Poolbaren bra, kunde beställa in lätt lunch. Frukosten helt OK, serverades i närheten av lobbyn. Hotellets restaurang fanns utanför, precis där bilarna körde in till hotellet, saknades mysfaktor. Städningen var bra. Hotellet ligger centralt i HuaHin, nära shopping och tåg- och busstation. Lagom promenadavstånd till stranden. Personalen var trevlig och tillmötesgående. Helhetsintrycket av hotellet var bra och vi kan rekommendera det till andra.

Recenserad 05 januari 2011
Tord från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2010

Bra hotell trevlig personal”

Rent och snygt. Lungt på nätterna
Allt var OK enligt oss, har bott på en hel del hotell genom åren. Detta hotell kan vi rekomdera

Ett utmärkt hotell, redan från det vi kom in i resepttionen kände man sej välkommen.Rummen var bra snygt och rent väl tilltagen säng. När det sen var tid att äta frukust så fick man en posetiv överraskning, en mer än väl tilltagen sådan med allt man kan önska. Sammanfattning ETT mycket bra och prisvärt hotell.

Recenserad 15 december 2010
Bodde i 7 nätter i september 2010

Tillbaka för 7:e gången.”

Centralt läge, trevlig personal.
Utbyggnad av det trådlösa Internet.

Detta var vår sjunde vistelse på Tanawit. Vi älskar detta hotell, våran första vistelse var 2007. Poolområdet är utbyggt sedan dess, samt frukosten har höjts avsevärt sedan dess. Personalen älskvärda och hjälpsamma samt städningen snabb och felfri. Har redan börjat planeringen till Tanawit i slutet av mars 2011. Det trådlösa Internetuppkopplingen täcker inte alla rum (ännu!).

Recenserad 05 oktober 2010
tomas från Sverige
Bodde i 20 nätter i september 2010

Pilla sig i navelen på semestern”

Det var ett mycket trevligt och bra hotell, med ett strålande läge i Hua Hin

Det var som vanligt mycket trevligt bemötande när vi kom fram till hotellet, de som jobbade där var alltid goda och hjälpsamma om man hade frågor eller funderingar. Läget av hotellet var ju helt underbart för att man var ju bara ett stenkast från nöjen, bad och matställen samt schopping.

Recenserad 05 oktober 2010
Helena från Sverige
Bodde i 2 nätter i juli 2010

Centralt hotell i budgetklass”

Mycket bra och centralt lage.
Frukosten var inge vidare, mycket begransat utbud.

Helt okej hotell for det laga priset som vi betalade. Inget som sticker ut direkt, varken bra eller daligt. Personalens engelskakunskaper var inte vidare bra varfor vissa sprakproblem uppstod. Problem uppstod med frukostvouchern for flera av hotellets gaster sa se till att de ordnar det pa en gang nar ni checkar in.

Recenserad 10 augusti 2010
Jerry från Sverige
Bodde i 9 nätter i maj 2010

Skapligt”

Frukost ok. Poolerna va bra. Gratis internet om du hämtar en lapp med inloggningsuppgifter i receptionen.
Om man ska klaga på nåt så ska det väl vara badrummet som var ganska slitet. Annars helt ok för den prisklassen.

Detta hotell tycker vi var ganska prisvärt och skapligt rent o fräscht. Det är nära till nattmarknaden, 7 Eleven, familymart och mcdonalds o burgerking . Det finns 2 st pooler på hotellet och dom är helt ok. Den ena poolen har bar och en liten jacuzzihörna. Personalen på hotellet är väldigt trevliga. Poolen stänger för övrigt kl 19. Stranden ligger några hundra meter från hotellet och är skaplig om man går långt bort åt höger. Nattmarknaden öppnar kl 17 ungefär varje dag. För er som vill ha lite olika prisförslag så kommer några här. Åka taxi från Hua hin till cha-am ca 300 baht. Åka taxi till Bangkok eller till flygplatsen kostar mellan 1700 baht till 2200 baht beroende på hur bra du är på att förhandla. 1 big mac meny på mcdonalds kostar ca 130 baht mediumsize. lägg till typ 30 baht och du får typ 1 liter cola o en fet pommes. Burgerking är lite dyrare än mcdonalds. Men det godaste i skräpmatsväg om man nu vill äta det är KFC(kentucky fried chicken.) Och det hittar man i det stora köpcentret som heter Market Village. Dit kan man ta sig med t ex en tuk tuk för 100 baht. Nattmarknaden har hur mycket mat som helst och är helt ok. Ris med friterad kyckling och cashewnötter är inte helt fel

Recenserad 04 juni 2010
Kaj från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2010

Prisvärt, fräscht
Ingenting

Hotellet är mycket fint, det ligger bra till och har rena och fina rum. Frukosten var bra och personalen mycket trevlig. Hotellet är kort sagt mycket prisvärt och rekommenderas starkt till alla som behöver ett boende nära stranden och nära centrum. Nära hotellet fanns alla bekvämligheter man behöver. Badrummet som vi hade var oerhört fint med två duschar och ett badkar. Mycket välstädat och rent överallt. Poolerna var bra men det var inte många gäster som badade där.

Recenserad 22 mars 2010
Anette från Sverige
Bodde i 8 nätter i mars 2010

Tanwit - Trevligt hotell ”

Bra hotell. Mycket trevlig och serviceminded personal, rent och snyggt. Personalen fick oss att trivas mycket bra på Tanawit Lugnt. Vi kommer gärna och bor här om vi besöker Hua Hin igen.
Har inget negativt att säga. Möjligtvis den trafikerade vägen som vi måste ta oss över på väg till badstranden.

Perfekt läge. Ligger mitt i stan. Nära till allt. Nattmarknaderna. Shopping. Restaurangerna. Tanawit ligger på en lugn liten gata med ett trevligt SPA, där man kunde få olika slags massage. Personalen på Tanawit fick oss att trivas mycket bra på hotellet. Tanawits restaurang The Corner serverade god mat. Deras kycklingsoppa smakade himmelskt gott.

Recenserad 22 mars 2010
Rolf från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2010

Tanawit”

Stor balkong,bra pool, 2 st. Bar vid poolen. Mycket valstadat pa rummet, god ordning.Frukost ok.
Just nu pågar byggnadsarbete i narheten av hotellet, kan vara nagot storande kvallstid. Dom arbete sent pa kvallen och ljud fran maskiner kan horas.Arb avslutas ca 22:00

Lite langt till stranden, ca 500-600 meter, andra sidan nara till restuaranger och marknad kvallstid Vanlig personal. Hade problem med belysning pa rummet, fixades direkt. Stort badrum med badkar och dusch. Fick behalla rummet längre avresedagen utan kostnad. Personal talade bra engelska. VTidningar finns att lasa i reception. Gangavstand till jarnvagsstation och saluhall.

Recenserad 21 mars 2010
Bertil från Sverige
Bodde en natt i februari 2010

Prisvärt hotellrum i Hua Hin”

Mycket bra pooler och badmöjlighet.
Frukosten kan bli ännu bättre.

Mycket rymligt och bra rum. Vi hade en extrasäng som från början hade en på tok för tunn madrass, men detta fixades omgående av en mycket trevlig personal när vi påpekade felet. Hotellet ligger bra till och ute på en huvudgata 100m bort står taxi-minibussar uppställda. En sådan tog vi för vår fortsatta resa. Vi kommer att bo på samma hotell även nästa gång.

Recenserad 17 mars 2010
Bengt från Sverige
Bodde i 10 nätter i februari 2010

Tanawit februari 2010”

Bra läge i Hua Hin. Trevlig personal
Lite störande bygge på tomten bredvid

Vi landade tidigt i Bangkok 06:00 och en förbokad taxi tog oss på drygt 2 timmar till hotell Tanawit i Hua Hin. Trevlig hotellpersonal fixade fram ett rum till oss trots att klockan bara var cirka 09:00 (normal incheckningstid 14:00). Hotell Tanawit har en poolanläggning på plan 3 och för att vara ett hotell mitt i stan tycker vi att den är mycket fin. Det är nära från hotellet till nattmarknader, varuhus och restauranger. När ni skall gå ill stranden måste ni passera, en ibland, hårt trafikerad väg. Frukostbuffen är helt ok. Britt-Marie & Bengt

Recenserad 23 februari 2010
Christian från Sverige
Bodde i 11 nätter i januari 2010

We like Hua Hin =)”

Ett stort plus är läget! Hotellet ligger mitt emellan allt, strand, marknader, restauranger m.m. Ett annat plus är den oerhört trevliga personalen, frukosten, samt poolområdet!
Inte mycket... skulle vara att de yngre killarna bland personalen var lite nonchalanta emellanåt...

Vi bodde på Tanawit i början på februari 2010, och älskade vårt hotellrum och vårt hotell överhuvudtaget! Hotellet ligger bra, nära till allt man behöver ha nära till! Hua Hin kan vi rekommendera alla att åka till, och vi kan även starkt rekommendera alla att välja just Tanawit Hotel & Spa... Spa hade de egentligen inte på Tanawit, men man hade ett samarbete med ett spa precis bredvid! Hua Hin är perfekt som kärlekssemester, det end negativa med Hua Hin är alla skräddare, som kan vara riktigt jobbiga med sitt tjat om kostymer/klänningar! I övrigt kan jag säga att välj hellre extra tid i Hua Hin än att ta nån dag i Bangkok, för i Bangkok är det alldeles för stimmigt... ...iallafall för vår smak =)

Recenserad 16 februari 2010
Johan från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2010

Helt OK”

Läget var perfekt, mitt i smeten. Servicen var över all förväntan, trevlig personal. Fint och fräscht, bra städat och stora ytor i rummen.
Frukosten var inte så mångsidig precis. Vi fick tråkigt nog ett hotellrum utan bord och en 50 cm bred balkong som inte gick att sitta på, men det gjorde ingentig eftersom det bara var två meter till bredvidliggande hus, alltså DÅLIG UTSIKT! Men balkongerna på andra sidan var stora och fina :)

Vår hotellupplevelse på tanawit var värd pengarna men inte mer. Det var ett fint, stort och fräscht hotell med vänlig personal. Man hade nära till alla de sevärda sakernai Hua hin, 10 minuter till stranden, (men jag rekommenderar er att ta en tuktuk till takiap beach istället, där är mycket billigare) Nattmarknaden ligger bara ett kvarter ifrån hotellet. Tanawit ligger lugnt och avskiljt in i en gränd med en trevlig pool och resturang. Helt klart att rekommendera för den somvill ha ett hotell för en rimlig peng.

Recenserad 11 februari 2010
Goran från Sverige
Bodde i 11 nätter i november 2009

Prisvärt”

Bra service och rent & snyggt.
Torftig frukost.

Hotellet ligger centralt i HuaHin. Det är gångavstånd till både strand och shopping. En fördel är att Tanawit Hotel inte gränsar direkt till hårt trafikerade gator. Detta gör att det är en lugn miljö trots den centrala placeringen. Det finns varierande storlek på rum. Genomgående bra standard, snyggt och rent. Stort pool-område med både mat och dryck. Frukosten lite torftig i övrigt ett mycket bra kök.

Recenserad 22 november 2009
Berit från Sverige
Bodde i 16 nätter i september 2009

Kanonläge.”

Mycket bra service, när rummet jag fick inte var OK. fick jag ett nytt med kanonutsikt och dubbelt så stort.
Frukosten var inte en höjdare. Buffé endast då det kom många thailändare. Men vi européer vill också ha tillgång till den alla dagar.

Hotellet ligger mycket centralt till allt, bad, shopping, restauranger och optiker. Nära till en superbillig tvätteri och ett måste att besöka fiskmassaget som låg på tvärgatan. Nära till nattmarknaden var det också, 5 min. Personalen på hotellet och speciellt ägaren var mycket hjälpsamma och servicinriktade. Spat som låg vid hotellet mycket trevligt och genom hotellet fick man rabatt då man tog en behandling där

Recenserad 20 oktober 2009
Bodde i 9 nätter i september 2009

Mest valuta för pengarna.”

Läget i stan. Poolerna, personalen. Städningen.
Finns ej.

Detta är sjätte gången för oss på detta hotell. Det var helt perfekt från början men har ändå blivit bättre och bättre. Läget är centralt men lungt och fridfullt. Städningen är enormt effektiv och fixas på 5 minuter helt perfekt. Pris billigare genom Agoda ( även för återkommande gäst ). Personalen är alltid hjälpsam och fixar allt man behöver. Nya poolen är suveränt härlig. Rummen rymliga och tysta.

Recenserad 15 september 2009
6,4
Morgan från Sverige
Bodde i 2 nätter i oktober 2018

Prisvärt Hotell”

Bra läge, fin frukost, rena fina rum. bra helhetsintryck.

Recenserad 16 november 2018
8,8
niklas från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2017

Mycket bra”

Bra poolområde o trevlig personal.

Recenserad 26 januari 2017
Helena från Sverige
Bodde i 3 nätter i juni 2014

Behaglig stad för den som vill ha det lite lugnare”

Läget, personalen, priset

Lugn och skön vistelse. Fantastiskt personal som alltid är supertrevlig. Mycket prisvärt hotell med strålande läge!

Recenserad 14 juni 2014
3,6
Mats från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2017

Varning ”

Dålig info, slö wi-fi. Skitigt på rummet, myror i hela rummet, varmvattnet kom och gick i duschen, färgen flagna från väggarna i rummet, dålig AC. Rumsnr 1432. Frukosten inte mycket ha. Aldrig mer där!

Recenserad 03 april 2017
Robert från Sverige
Grupp
Bodde i 7 nätter i april 2016

Medelhotell.”

Skapliga rum, dock ej säkerhetsskåp i alla rum. Bra pooler, flera finns. Något tråkig och torftig frukost. Bra personal. Bra mat för att vara ett hotell. Ligger lugnt och inte långt till något egentligen.

Recenserad 21 april 2016
Soeren från Sverige
Bodde i 15 nätter i februari 2016

Tanawit i februari 2016”

Priset, trevlig personal, lugnt läge

Vi har bott på detta hotell flera gånger tidigare. Tycker att det är prisvärt. Vistelsen var helt ok men hotellet något slitet. Viss renovering behövs såsom nya bord, stolar, solsängar vid poolen. Luftkonditioneringen på rummet hade dålig kapacitet. Mycket bra att man får speciella poolhanddukar. Vi upplevde hotellet ganska familjärt. Bodde där 15 nätter.

Recenserad 25 februari 2016
john från Sverige
Bodde i 10 nätter i januari 2016

slitet”

Läget,personalen,frukosten

Vi var nöjda men hotellet är slitet o behöver renovering. Personalen var jätte trevliga o hjälpsamma. Läget Passade oss för det låg nära allt, nattmarknad, city, beachen. Vi kan bo här men fler gånger om priset är rätt.

Recenserad 14 januari 2016
3,3
Camilla från Sverige
Bodde i 11 nätter i maj 2015

Book another hotel!”

AC på rummet fungerade mycket dåligt pga upprepade klagomål. Handdukar så slitna så det var hål i dem. Barnpoolen var 80 cm djup!bör inte kallas barnpool. Städningen under all kritik. Toapapper glömdes ständigt. Mycket sliten inredning. Deprimerande mörka färger. Myror överallt. Inga barnlås på altandörren trots livsfarlig balkong för småbarn. Gick inte att bo på bottenplan trots att jag ringde och sa att jag ville bo på bottenplan innan jag kom dit. Barnsängen höll på att falla isär och var rostig. Frukosten var urtrist. Finns mycket bättre och billigare hotell i området och jag ångrar att jag bokade detta, det förstörde tyvärr min semester något. Mycket lite förståelse för engelska i receptionen. Ingen safetybox på rummet. Kan fortsätta i det oändliga men sätter stopp här.

Recenserad 16 maj 2015
Akke från Sverige
Affärsresenär
Bodde i 6 nätter i januari 2015

Synpunkter och saker som behöver förbättras”

Förbättringar - Finns gott om myggor i allmänna lokaler som restaurant och lobby. Snålheten att stänga dörrar och fönster bidrar till att det finns gott om lämpliga objekt att äta på. - Förståelse för att internet skall fungera verkar vara si och så. Skulle man använda internet var lämpliga stället i lobby'n där man kunde ansluta till ett öppet nätverk som inte tillhörde hotellet. - Kan förvänta sig att det skall gå att öppna dörren till rummet utan att det fastnar när den skall öppnas.

Recenserad 05 februari 2015
Olena från Sverige
Bodde i 4 nätter i juli 2014

Besviken”

Läge, Restauranger och Shopping

Har varit här några gånger och har varit någorlunda nöjd men sist helt besviken. Detta var ett bra hotell en gång i tiden men numera låter ledningen detta hotell förfalla. Rummet väldig sliten, pool smutsig och internet fungerade aldrig den tid vi vistades där. Personal vid disken nonchalanta bara städpersonal uppträdde trevligt. Nära hotellet ligger ett par bra restauranger en thai och en tysk guesthouse vars ägare är mycket trevlig. Annars mycket besviken. Som vanligt Agoda ger det bästa pris.

Recenserad 10 augusti 2014
5,0
Bengt från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2014

inte nöjd”

Bassäng Läget

inte bra fick rum som jag inte kunde öppna balkong dörr mot en 3meter bred gränd hur mycket mygg som helst fick ett annat rum lika där kunde inte öppna balkongdörr .bra bassäng frukost buffe litet utbud på ett sånt stort hotell.Inte nöjd

Recenserad 26 februari 2014
Bodde i 3 nätter i oktober 2012

Läget är underbart”

Läget, poolen, frukost

Läget på detta hotel är mitt i Hua Hin, det är nära till shopping med ändå på en lugn gata. Frukosten är ingen höjdare, finns lite att välja på och kaffet är riktigt svagt. Pool området är det bästa jag har sett, två pooler varav en har en barnavdelning, finns också en bubbelpool. Finns också en bar och restaurang i anslutning till poolen.

Recenserad 18 augusti 2013
asa från Sverige
Bodde i 9 nätter i mars 2013

vi hade det superbra, mycket trevligt hotell.”

tyst,vänlgt och centralt

vi blev possitivt överaskade, hade hört att det var bara pensionärer där, men det var en bra blandnig av olika åldrar.vi hade fyra personer i 20-25 års åldern med oss och dom tyckte det var jättebra att bo där, närhet till affärer och uteliv. åker gärna tillbaka till tanawit.

Recenserad 23 mars 2013
Marie från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2013

Kanonläge och trvlig personal”

Bra läge mitt i stan och nära till nightmarket.

Mycket bra läge och nära till shopping och nightmarket. Gröna ch vita "bussarna" går utanför på stora vägen så lätt att ta sig till Market Village eller ut till stränderna en bit från stan. Supertrevlig pesonal och hjälpsamma utöver det vanliga. Hade dock ett takdropp i badrummet som man försökte åtgärda vid flertal tillfällen men erbjöds sedan ett nytt rum. Hade dock en tid att byta då vi hade en golftid att passa.

Recenserad 26 februari 2013
Gertrud från Sverige
Bodde i 29 nätter i januari 2013

Utmärkt läge”

centralt läge

Tanawit ligger centralt och har ett bra poolområde.Största problemet är fåglarna som skiter på altan. Sängarna borde förnyas med bättre madrasser. Personalen trevliga och hjälpsamma. Frukosten borde varieras . Saknar mörkt bröd,ost.

Recenserad 19 februari 2013
Martin från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2013

Trevlig personal ok rum”

Hjälpsam personal, bra läge.

Hotellet ligger bra till och har två bra pooler. Personalen var väldigt hjälpsam med alla mer eller mindre problem som kunde tänkas uppstå. Allt ligger på bra avstånd vilket innebär att man klarar sig bra till fots även med mindre barn. Det rum vi hade var inte mer än nödvändigt stort och det var lite mörkt. Frukosten lämnade en del att önska.

Recenserad 23 januari 2013
Mats från Sverige
Bodde i 11 nätter i december 2012

Utmärkt läge och trevlig personal”

Bra standard på rummet, bra städning, bra poolområde

Nära till restauranger och shopping. Enkel frukost där det som erbjöds ofta tog slut och påfyllningarna vara mycket snålt tilltagna. WiFi på rummet fungerade mycket dåligt,endast 1 av 11 dagar. Fungerade dock i poolområdet och i receptionen.

Recenserad 10 januari 2013
Thomas från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2012

Prisvärt Hotell”

Poolområdet är riktigt bra

bra personal och rena rum. läget på hotellet är bra nära till nattmarknad samt om du kommer med tåg så har du gång avstånd till ditt boende. om man sen vill ta sig till ner till stranden så ber man personalen att beställa en tik tuk tuk som kostar runt bath. man har oxå gång avstånd ner till natt livet på stan.

Recenserad 07 januari 2013
4,7
Per från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2012

Hotell med bra poolområde”

Poolen, centralt, nära marknaden

Bokade rum på Standard Front Wing vilket visade sig vara ett misstag, sängarna var stenhårda samt att en vattenpump i närheten till rummet höll en vaken på nätterna.Frukosten var inte någon höjdare. Poolområdet var fint med poolbar. Hotellet ligger ca 300m från stranden men man måste korsa en mycket trafikera väg om man skall gå dit. Enklast att ta sig till stranden är att ta en Tuk-tuk.

Recenserad 02 januari 2013
Goran från Sverige
Bodde i 13 nätter i november 2012

Enkellt hotel”

hotellets läge

Reklamen om hotellet stämmer ej.Rummet låg i ett anex och hade ej den utlovade standarden. Personalen var ok. Frukost-buffen var mycket enkel och snålt tilltagen. Den tog slut hela tiden. Poolbar existerade inte.

Recenserad 26 november 2012
Alf från Sverige
Bodde i 21 nätter i juli 2012

Centralt och bra”

Personal, standard och poolområde

Enkelt och bra hotell i centrala Hua Hin. Trevlig personal som dock pratar och förstår engelska dåligt. Stora rum med stort kylskåp som primärt är en minibar men rymmer en hel del annat. Bra poolområde med två stora pooler, varav den ena innehåller en bubbelpool. Bufféfrukost med internationell och asiatisk karaktär. Platt-TV och bra städning. Wifi i hela hotellet, tidigare fungerade detta endast på entréplanet. Prisvärt hotell.

Recenserad 22 augusti 2012
4,7
Maria från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2012

Tanawit - Centralt beläget hotell”

Fint poolområde och bra frukost!

Tråkigt rum (Superior, 1230) i en tråkig, risig byggnad (building 3). Rummet har kala väggar, sterilt, tråkigt, eko, lyhört, stenhård säng (inget för onda ryggar) och där dörrar smäller i korridoren. Safety box som inte fungerade bra. Gratis vatten på glasflaska, bra att de är gratis men glasflaskor klirrar för mycket när städerskor ska städa. Städning på udda tider. Vår balkong var smutsig, där man hade velat sitta och dricka en öl eller hänga upp handdukar. Boende ovanför kastade cigarettfimpar och skräp ned på vår balkong. Ingen städar balkongen. Trappuppgången upp till poolområdet är smutsig och tråkig. Poolområdet är fint men vi fick aldrig chansen att nyttja solsängarna när boende på hotellet bokar upp solsängar flera timmar i förväg. Det var alltid fullbokat. Vi fick inte heller erbjudande om handdukar till poolområdet fastän vi såg att andra hade fått det. Ingen dator att låna på hotellet, wifi gäller. Frukosten var bra och varierande. Vi blev besvikna över att vi placerades i en annan byggnad än våra reskamrater. De fick ett Family room mot poolen som var mycket fint men hade en väldigt liten balkong. Väldigt negativt är att den stora vägen är hårt trafikerad när man ska till stranden och flera restauranger. The Corner som är en bar i hörnet på denna bakgård är okej.

Recenserad 19 mars 2012
Jenny från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2012

Jätte bra läge i stan”

Läget

bodde på hotellet en vecka och trivdes mycket bra. frukosten var lite tråkig, men ok. rummet och städningen var bra. enda dåliga var trycket i duschen som inte var bra. absolut bästa med hotellet var det centrala läget i stan där du hade nära till det mesta inkl nattmarknader, shopping och swensens goda glass.

Recenserad 12 februari 2012
GUNNAR från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

Utmärkt läge och bra frukost”

läget

Vi hade ett superiorrum, stod att det skulle va 32kvm men kändes mindre. Rummen var lite nergågna, känns som de skulle vara fräschare för det priset. Fanns en rel fräsch pool vi utnyttjade den inte. Personalen var trevliga.

Recenserad 10 februari 2012
Jenny från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2012

Perfekt läge mitt i stan men ändå lugnt”

Läget, poolen

Hotellets läge är oslagbart - mitt i stan och nära till allt. Vi trivdes bra på hotellet och nyttjade den nya poolen en hel del. Det sämsta var att vi blev utan vatten tre kvällar av sju + att det var vattenlöst den morgonen vi skulle checka ut vilket inte var någon höjdare. Problemet verkade bara finnas på de övre våningarna i hotellet ( vi bodde högst upp) för vårt resesällskap som bodde på första våningen drabbades aldrig.

Recenserad 07 februari 2012
Mattias från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012

Helt ok hotell som dock känns något slitigt”

Nära centrum, nyrenoverat badrum

Vi bodde 3 nätter på detta hotell som hade ett bra läge inne på en liten lugn gata, vilket gjorde att det var tyst från gata. Hotellet ligger endast några 100 m från centrum och relativt nära stranden (som dock inte var någon särskilt fin strand) Personalen kändes dock inte särskilt serviceinriktade.

Recenserad 09 januari 2012
Bodde en natt i juli 2011

Hyfsat hotell de vill väl men räcker inte till. ”

juice

De diskade jucei behållarna i vanligt kranvatten och därför fick vi magproblem, Jag upplyste om risken då jag såg detta och hoppas att de ändrar rutinen, Vi örlängde vår vistelse på plats och tvingades då byta rum till ett lika dant, mycket oproffsigt. Fri WiFee men fungerade mycket dåligt även i foajen, Priset var hyfsat.

Recenserad 18 juli 2011
Pia från Sverige
Bodde i 2 nätter i juli 2011

Bra hotell nära bussterminal, nattmarknad”

Bra och billigt hotell för några dagars vistelse

Efter flera dagar med sol, bad och lugn var vi lite sugna på förändring och då passade Hua Hin och detta hotell oss väldigt bra. Det fanns en pool som vi besökte ibland men mysfaktorn var inte så hög då de höll på att bygga om den när vi var där. Det var även en bit till stranden men närheten till huvudgatan med liv och rörelse, gratis Wi Fi var precis vad vi och framför allt våra ungdomar behövde just då. Rummen var ok och även frukosten även om badrummen var lite sunkiga men då priset var lågt så det var det helt ok.

Recenserad 17 juli 2011
Nils från Sverige
Bodde i 2 nätter i juli 2011

Rent och fräscht rum men dålig frukost”

Nära till shopping och inte för långt till stranden. Två fina pooler på taket.

Tanawit är billigt och centralt hotell, det är nära till Hua Hins större Nattmarknad, matbutik, turistkvarter och går man över den trafikerade vägen så kommer man lätt till stranden. Vi var där under Juli 2011 (lågsäsong) lugnt på hotellet men frukosten hade lite förbättrings potensial. Skulle rekommndera att äta på något av fiken i gränden eller Starbucks. Rummen är rymliga med toalett som rymde både dusch och badkar.

Recenserad 16 juli 2011
Helene från Sverige
Bodde i 16 nätter i maj 2011

Slitet hotell med bra centralt läge”

Bra pool område.

Bra läge, centralt nära till det mesta. Lugn återvändsgata. Fint pool område. Under min vistelse skulle pool området byggas om det rev både väggar och tak. Kommer nog att bli bra. Bra hotell med många åter vändande gäster. Bodde i annexet, rummet var mycket mörkt. Frukost buffen var lagom, då det var lite gäster serverades inte buffe utan man fick beställa efter meny. Slö och oengagerad personal.

Recenserad 30 maj 2011
Henrik från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2011

Bra hotell”

Tror nog att det skulle vara bra om vi kom fram

Vi bokade hotellet för att vi tyckte det såg väldigt fint ut men det som hände på vägen var att det var regn kaos på Koh samui så vi kom aldrig dit. Vi tog oss till Bangkok i stället för att vara på den säkra sidan att överhuvudtaget komma till Sverige sen. Som sagt det var översvämmningar i södra thailand under våran vistelse.

Recenserad 31 mars 2011
jimmy från Sverige
Bodde i 17 nätter i februari 2011

Bra hotell till ett bra pris”

Bra pris och nära till det mesta

jag och min fru trivdes på hotellet. enkelt och billigt. man får vad man betalat för.poolområdet var bra men personalen vid poolområdet var lata och tjuriga.bra mat till ett bra pris fanns på hotellrestaurangen.ganska nära till stranden bara 10 minuters promenad.internet wi-fi endast i lobbyn med det fungerde rätt bra helhetsintrycket av hotellet var bra

Recenserad 16 mars 2011