The Dewa Koh Chang: Boka nu

Baserat på 1632 omdömenSe vad andra gäster sa
96 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för The Dewa Koh Chang from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (1632)Omdömen från Booking.com (560)
Renlighet8,9
Faciliteter8,8
Läge8,6
Komfort och kvalitet8,7
Service8,9
Valuta för pengarna8,5
Alla språk
Alla typer av resenärer (1632)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 1284 verifierade gästkommentarer
Mats från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2019

4:e gången på det här toppenstället”

Mycket trevlig personal som fixar och hjälper till. Bra pool som det aldrig är trångt i. Ligger precis vid stranden och det är en bra strand. Flera restauranger på stranden utanför som är billiga och bra. Frukosten är också bra och avslappnad, det är aldrig trångt eller stimmigt på Dewa. Enda nackdelen är att det är lite dyrt på hotellet, typ bar och restaurang.

Recenserad 06 mars 2019
Linda från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2016

En härlig fräsch soft känsla”

AC:n i deluxrummen dånar ganska högt och dåligt tryck i duschen, i övrigt snygg design, fräscht, underbar och varierad frukost med sushi! Fin pool och vacker strand. Mycket hjälpsam och tillmötesgående personal.

Recenserad 10 december 2016
Olivia från Sverige
Bodde i 10 nätter i december 2014

Så nöjda med The Dewa”

Designen, trevliga personalen, lugna läget

Vi är så nöjda med vår vistelse på hotellet. Rummet var superbra, hela hotellet var så vackert, bra pool och strand. Det enda som finns att klaga på var att pris på mat/dryck är i det högsta laget om man jämför med grannrestauranger och butiker. Vi köpte med oss dricka till stranden och rummen och ingen sa något om att det inte var ok. All personal var trevliga och hjälpsamma. De på frukosten kom alltid ihåg om man ville ha något särskilt och förberedde det innan man ens hann säga till. Galamiddagen på julafton var mycket trevlig. Bra mat! Vi tyckte det var jätteskönt att läget var lungt och härligt. Det fanns butiker inom gångavstånd samt att white sand beach låg ca 15 min bort med taxi för mer shopping och restauranger. Vi hyrde ofta moppe då det bara kostade 200 baht för en halv dag (300 för hel). Då kunde man åka till fiskebyn, vattenfall eller bara åka till andra restauranger eller stränder. Kan verkligen rekommendera the Dewa till både barnfamiljer och övriga! Riktigt bra hotell som vi gärna besöker igen.

Recenserad 30 december 2014
Therese från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2013

romantikst, strandnära och avkopplande”

ett fantastiskt vackert hotell, stor pool och bra frukost och härlig strand

vi tillbringade sex nätter på detta fantastiska hotell, frukostbuffen var riktigt bra med stor varation. Rummet var väldigt fint med både dusch och badkar. Vi hade 3 meter till poolen från dörren. personalen var hjälpsam och väldigt trevliga. Vi provade både hotellets finare spa och det som låg vid stranden. riktigt bra båda två. Fanns även andra massageställen, men det på stranden var bäst i sin prisklass. finns gott om restauranger i närområdet, mer utbud av barer och restauranger finns om man går en bit till nästa "by" till höger på stora vägen. Finns även bra lunchställen längs stranden.

Recenserad 09 januari 2014
Pernilla från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2013

Lyxhotell ”

rummet,frukosten,poolen

Helt underbart ! Smekmånadsställe .. älskar att det var så lugnt där hotellet låg. Bra strand & pool. Många solstolar. 15-20 minuter med taxi till "centrum" . Rummen var gudomliga, så fint ! Frukosten var enorm & där hittar alla något att äta. Jag fyllde även år under våran vistelse där & då kom personalen med sång & tårta på morgonen :)

Recenserad 10 maj 2013
Peter från Sverige
Bodde i 11 nätter i januari 2013

Mycket fint hotell”

Hotellet

Vi stannade 11 nätter på Dewa och trivdes väldigt bra. Fint hotell och en härlig pool, nära till stranden och bra mat. Ligger en bit ifrån dem "centrala" delarna av Koh Chang, men en taxi för 150baht löser det enkelt. Lite dyr mat/dryck överlag på hotellet men bara att gå 50 meter bort på stranden så fanns det billigare alternativ

Recenserad 21 januari 2013
Elin från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2012

Superfina rum och jättetrevlig personal”

Fina rum, finaste delen av Klong Prao stranden och god frukostbuffé.

Ett fint hotell med fina rum och härlig strand. Jag som gärna vill ligga i solen hade föredragit om solstolarna vid polen varit i solen under dagen istället för ständig skugga. Även de flesta solstolarna vid stranden fanns under palmer så skugga även där. Så för de som gillar att läsa en bok i skuggan är det perfekt. Vi löste det genom att dra ut solstolsmadrasser på stranden. Kan absolut tänka mig att åka tillbaka till Dewa!

Recenserad 16 januari 2013
Arlette från Nya Zeeland
Bodde i 6 nätter i september 2012

Mycket fint hotell med intressant design.”

Tjusig design, rent och snyggt, fin pool, god frukost

Det här hotellet var över förväntan. Rummet var ovanligt inrett med smakfull design. Vi gillade särskilt balkongen som var mysig och trevlig att sitta på. Poolen var välskött och härlig att simma i. Allt kändes fräscht och välskött. Personalen är trevlig och hjälpsam. Vi återvänder gärna hit.

Recenserad 15 oktober 2012
John från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2012

Heltrevligt hotell med super personal”

Rummen, poolen och frukosten

Bra hotell med lite tråkig naken betog design. Trots utsidan så var personalen mycket trevlig och tillmötesgående. Rummen var helt ok även om designen var lite tråkig. Bra städning. Poolen var suverän, stor och med en bra barnpool. Frukosten mycket bra, med stort urval för de kräsna. Närheten till stranden ett plus, några hyggliga lunch restauranger på stranden men hotellets Barbecue middagar var outstanding och också lite dyrare än normalt. På det hela taget ett av de bättre hotellen.

Recenserad 03 april 2012
Michaela från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2012

Mysigt hotell med hög standard”

Hög standard, trevlig personal, nära stranden, bra och stor pool

Mysigt hotell med hög standard. Rent och fräscht. Stor trevlig pool, men många stolar. Även solstolar i anslutning tills stranden som låg ett stenkast från poolen. Enda nackdelen var att poolen efter några dagar var smutsig. Stranden var dock något sämre än White Sand Beach. Lite stenig botten. Några trevliga och bra restauranger på stranden nära hotellet. Ex Family Restaurang.

Recenserad 12 mars 2012
Peter från Sverige
Bodde i 9 nätter i januari 2012

Förmodligen bäst på ön... ”

Perfekt läge,snygg design, överlag väldigt trivsamt och trevligt...

Mycket trevligt och trivsamt hotell med bästa läge på klong prao beach. Gott om plats, känns aldrig trångt. Vi valde mellan Dewa och Amari och efter ett besök på Amari är vi jätteglada över vårt val med The Dewa. Inga som helst problem att ha med sig småbarn, trevlig och hjälpsam personal.

Recenserad 06 februari 2012
David från Sverige
Bodde i 6 nätter i november 2011

Lyxigt hotell med utmärkt service”

Fantastiskt rum, fint poolområde

Fantastiskt hotell i snygg design. Fint Poolområde och mkt bra frukostbuffe. Servicen är kanon. Stranden är inte så fin. En hel del koraller och stenar. Omgivningarna i Klong Prao är inte så fina heller, vill man promenera på kvällen är White sand beachs "city" trevligare.

Recenserad 04 december 2011
John från Sverige
Bodde i 7 nätter i november 2011

Tjusigt hotell fina rum och härlig strand”

Servicen är mycket bra, arkitekturen är top of the line

Frukostbuffen är enorm allt är gott man vill inte gå därifrån. Grillbuffen på stranden är helt ok och prisvärd. Rummen är jättefina o fräscha, badrummet är som en dröm. priserna är lite dyrare på mat och dryck än vad man är van vid i Thailand men det är det värt. Gratisbuss till ett vattenfall på dagarna och Gratisbuss till whitesandbech på kvällarna om man vill shoppa.

Recenserad 12 november 2011
berndt från Sverige
Bodde i 16 nätter i mars 2011

Lyxigt utan att vara stelt”

Den mycket professionella personalen

familjärt lagom stort hotell med en konsevent genomförd, in i minsta detalj, modern design. ovanlig pool med svart botten, skapade tillsammans med byggnadernas form och den fina trädgården en harmoni som gjorde att man verkligen trivdes. smakfullt inredda rum med stor säng (med myggnät), stort badrum med både dusch och badkar och med lyxiga badrumsprodukter. en mycket professionell personal som verkligen kunde läsa gästernas kroppsspråk och reagerade på minsta detalj. fantastisk frukostbuffe med alla rätter man kan tänka sig, njutningsfulla middagar på the beach med levande musik. gratis frukt och vatten serveras vid poolen, fräscha poolhanddukar levereras varje kväll till alla rum tillsammans med en godbit till kaffet - positiva detaljer som bidrar till upplevelsen. fin, mycket ren, privat strand. ett hotell som vi verkligen vill rekommendera och som vi gärna återvänder till.

Recenserad 19 april 2011
Christina från Sverige
Bodde i 7 nätter i mars 2011

Smakfull design & jätte trevligt”

Bra design, trevlig personal, bra mat, bra strand

Bästa hotellet under vår 4 veckors vistelse (varav 3 på Koh Chang). Fint hotell på alla sätt och vis, trevlig och vänlig personal, bra mat -både frukostbuffe och barbecue på kvällen vid stranden. Absolut prisvärt!!

Recenserad 27 mars 2011
Rolf från Sverige
Bodde i 13 nätter i februari 2011

Mycket trevligt designhotell ”

Läget, servicen, trädgården, strandservering på kvällen

Mycket trevligt hotell designat i egen stil som smälter in fint i den grönskande trädgården med den fina svarta poolen. Strandserveringen på kvällen med facklor i strandkanten är magisk. Den levande musiken lämnar dock en del att önska. Servicen är mycket bra genomgående, trevlig personal. Riklig frukostbuffé o maten i restaurangen är utmärkt.

Recenserad 26 mars 2011
Thomas från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2011

Lyxigt och högklassigt hotell”

Allt var positivt med The Dewa - häftigt designade rum, otroligt trevlig personal, en frukost där allt man önskade fanns, perfekt läge på stranden, lugn och skön atmosfär

the dewa var lite dyrare än andra hotell vi bodde på under resan, men det var verkligen värt varenda öre. det kändes lyxigt utan att vara för stelt och uppsträckt. extra piff sattes av att man fick kallt isvatten och färskt frukt serverat vid solstolen på dagen. tidig kväll serverades det lite snittar på rummet. lyxiga produkter i badrummet bl a härligt badsalt och superfin kroppskräm. blommor ställdes in på rummet - ja allt andades lyx.

Recenserad 10 februari 2011
Edmond från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2010

Bästa på Koh Chang”

Managern och hans personal. Stranden.
Ibland kanske designen tar över funktionaliteten.

Detta var det bästa upplevelsen. Inte ofta man ser Managern promenera ute bland gästerna dag ut och dag in. Mycket trevlig personal. Bra frukost. Serverar frukt och ibland vatten dagtid ute på stranden. Uppmärksamma om man behöver någonting, beredda att lösa problem om det nu finns några. Många möjligheter till rostoranger längst stranden. Den lugnaste stranden på Koh Chang. Best för barnfamiljer.

Recenserad 13 januari 2011
Lars-Eric från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2010

Läckert hotell med väldigt god service”

Designen var häftig, lugnt och skönt läge och gästklientel. En perfekt viloplats helt enkelt
Det enda negativa var att vår säng luktade mögel. Men vi påpekade det och vi tror att de kommer att åtgärda detta då de verkar väldigt noggranna och måna om gästen

Vi ville ha det lugnt och skönt i en väl fungerande miljö och det fick vi. Blev positivt överraskad av designen på hotellet, rummet och badrummet var väldigt läckert utformat. Personalen var otroligt serviceinriktade och de hade det lilla extra, tex att de kom med kalla vattenglas och frukt till alla som låg i solstolarna, att de varje kväll kom till rummet och bytte ut strandhanddukarna och samtidigt fick man något gott att ha till kaffet. Fin uteplast utanför rummet och en enorm pool, sköna solsängar både vid pool och strand. Så helt enkelt en toppensemester för dem som vill ha det lugnt och skönt.

Recenserad 13 december 2010
Kjell från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2010

Underbart hotell med en jätteläcker design ”

service nivån på topp, maten likaså och så den underbart vackra poolen med sin svartglänsande botten.
inget att finna

ett hotell där romantiken flödar i kapp med alla vackra vattenfall. Här är personalen helt inställd på att din vistelse här ska vara något att minnas och att man gärna tänker på sin nästa resa hit till Dewa !Middagarna nere PÅ stranden helt fantastiska. Fräsch seafood direkt på grillen, goda viner och en stilla live music , kan inte bli bättre !

Recenserad 13 december 2010
Jonatan från Sverige
Bodde i 6 nätter i november 2010

Schysst hotell med härlig strand”

Stranden med möjlighet till massage till bra priser
Läget med tanke p kvällsaktiviteter.

Vi bodde här 6 nätter och det var ett härligt hotell med oerhört hjälpsam personal. Tydligen hade det blivit något fel vid vår bokning, så vi blev uppgraderade till en Villa. Maten på hotellet är bra och priserna helt OK med tanke på att det är ett lite mer exklusivt hotell.

Recenserad 17 november 2010
Kjell från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2010

VACKERT OCH ROMANTISKT ”

Hotell Dewa har en helt annorlunda design ,en inredning i grått, svart och vitt med textilier i varma röd-oranga färger. Badrummet med sitt härliga badkar och stora fönster mot allrum , tv-rum gör det möjligt att sitta i badet och titta på TV. En helt ny upplevelse!
Det enda som kanske skulle kunna göra rummen om möjligt ännu vackrare vore lite mer allmän belysning.

Här på detta hotell Dewa, flödar romantiken i kapp med alla vackra vattenfall på ön. Ett hotell designat till minsta detalj, till och med besticken i matsalen hade samma utformning som de stora stenblocken vid utgången till stranden. Middagarna på stranden, de helfräscha skaldjuren som grillades under bar himmel, den levande musiken och den fantastiska servicen gjorde att vi varje dag längtade till middagen. Hotell Dewa ger en helupplevelse !

Recenserad 27 januari 2010
lars från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2008

Fantastisk upplevelse”

Den svarta poolen, frukosten var gudomlig, rummen stora med ett gigantisk badrum.Privat strand.
Lite restauranger i närheten till hotellet.

Dewa Hotel är ett familjärt och inte så stort hotell men med en modern design i svart och grått. Rummen var stora, moderna och smakfullt inredda. Sängen var stor och skön med myggnät. Det fanns både dusch och badkar i det gigantiska badrummet. Frukosten var fantastisk. Det fanns allt och lite till för alla möjliga smaker. Servicen på hotellet var 5 stjärnig. Poolen var stor och botten var för ovanlighetens skull svart vilket gjorde den extra speciell. Den privata stranden som tillhörde hotellet var lagomt stor och bara till för hotellets gäster. I anslutning till stranden låg en lång strandpromenad som vi utnyttjade till promenadervarje morgon och eftermiddag. The Dewa Hotell är verkligen ett hotell som vi kan rekommendera och vi kommer definitivt att återkomma.

Recenserad 06 november 2009
Catherine från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2018

Trivsamt”

Snygga rum, dock lite mörka. Trevlig personal. God frukost.

Recenserad 11 februari 2018
Stig från Sverige
Bodde i 5 nätter i april 2013

Väldigt bra hotell”

Bra rum, bVom kanske lite dyr, bra pool

Väldigt nöjd med vistelsen på Dewa. Ett mycket bra hotell.

Recenserad 20 april 2013
joakim från Sverige
Bodde i 5 nätter i november 2018

Mycket bra hotell. Snygg design och fräscht”

Är väl egentligen inget hotell som fokuserar på barnfamiljer, men vi hade bra dagar med två små grabbar. 3 och 5år gamla!

Recenserad 18 november 2018
Ilkka från Sverige
Bodde i 7 nätter i november 2011

Härligt hotell, med det lilla extra”

Frukostbuffeen, den barnvänliga & serviceinriktade personalen

Vi bodde en vecka med våra två killar på 9mån & 3år. Vi var mycket nöjda med pool, speciellt barnpoolen, och närheten till stranden. Personalen är otroligt vänliga och hjälpsamma vad det än gäller, något man uppskattar mycket som småbarnsfamilj. Rummet är i minsta laget om man har med sig två små barn och använder sig av resesäng. Då barnen ligger för kvällen finns det heller ingenstans att ta vägen. Inga fotöljer & ute är det ordentligt med mygg. Wifi var svajigt och fungerade inte som utlovat. Frukostbuffeen är dock otroligt varierad och det finns något åt alla.

Recenserad 22 november 2011
Ulrika från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2018

Enastående”

Fantastiskt fint hotell, välbehållet! Underbar strand med mysiga restauranger. Hotellets. otroliga frukost, finns allt man kan önska sig! Vänlig personal.

Recenserad 07 februari 2018
Jessica från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2017

Väldigt fint hotell”

Väldigt fin frukost, fantastiska rum, mysigt poolområde, god service

Recenserad 08 februari 2017
magnus
Bodde i 7 nätter i december 2016

Trevlig personal härlig strand”

För höga priser i restaurang och poolbaren

Recenserad 15 december 2016
irene från Sverige
Bodde i 16 nätter i februari 2016

Högklassigt!”

En fantastisk "anläggning" - inte för stor vilket ger en intim och lugn atmosfär.

Recenserad 23 februari 2016
Robert från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2016

Bra och prisvärt”

Personal, komforten,läget

Mycket bra och serviceinriktad personal. Vi bode med liten sjöutsikt i ett jätte fint rum. Bilderna på nätet gör inte hotellet rättvisande - verkligheten är bättre. Klart rekommenderat.

Recenserad 10 januari 2016

Kristina från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2015

Smakfullt”

Arkitekturen, vackert, lugnt

Lugnt, charmigt fint hotell med fin strand

Recenserad 06 april 2015
Anna från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2015

Bästa hotellet på koh Chang?”

hotellet är fantastiskt. läget perfekt vid stranden. frukost/mat underbar!

Vistelsen var bland våra topp 5 i Thailand. Det enda man ev kan klaga på är sängarna som är lite i hårdaste laget. I övrigt fantastiskt!

Recenserad 25 februari 2015
Per från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2013

Bra vistelse på hotell med kul design”

Bra rum, rolig och annorlunda design med mycket synlig betong, trevlig personal
Recenserad 05 april 2013
Matilda från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Otroligt modernt!”

Ett otroligt modernt hotell inrett i betong med perfekt läge.

Ett mycket modernt hotell inrett i betong. Villan var jätte fräsch. Hotellet har perfekt läge mitt på stranden och bra restauranger.

Recenserad 07 februari 2013
Anna från Sverige
Bodde i 3 nätter i augusti 2013

Annorlunda designhotell med fint läge på stranden”

Poolen och läget ut mot havet är mycket fint, designen står ut och rummens design var cool. Hårda sängar, aningens fuktig lukt i rummen dock. Restaurangen var för dyr för vad man fick, goda cocktails.

Vi fick ett bra pris och hade en fin vistelse. Vet inte om det hade varit värt pengarna med fullt pris dock!

Recenserad 14 augusti 2013
Marita från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2012

Fräsch och fin hotell”

Direkt närhet till stranden

Bodde endast 2 nätter på Dewa. Fint hotel. Fräscha och rena rum. stranden städades varje dag.

Recenserad 21 november 2012
Rawiwan från Thailand
Bodde i 3 nätter i maj 2019

Lovely beach front hotel, worth your stay ”

Beautiful hotel, big pool, beach front, clean, good breakfast and friendly service. There are only two things that I don’t like: bad smell of shampoo and soap provided in room and bad taste of smoothie in drink menu- this should be improved. The rest is perfect, nothing to complain. The massage at the beach is highly recommended.

Recenserad 12 maj 2019
Debra från Australien
Bodde i 14 nätter i mars 2019

Great location and peaceful”

Possibly a little pricey ( AUD$) but relaxing. Good breakfast selection and daily buffets.The bed was very firm and I mean very firm, a little too hard to be honest. Had it adjusted twice and was a little disappointed at the condition ( very disap! ) of the underlays and some of the sheets. Some were not clean and should have been thrown out in the rubbish.Good restaurants to choose from on the beach.Very warm water , both the pool and sea, which appeared to be very safe for the time of year ( March/ April ). Staff were pleasant and very accommodating. Nice surrounds

Recenserad 09 april 2019
Kok från Malaysia
Bodde i 3 nätter i april 2019

Return stay with good experience ”

Hotel has a beach front and room is decent sized and clean. The toilet has lemongrass aroma lamp on with lemongrass smell which is nice but when aroma oil ran out, there's moldy smell. Not sure the aroma lamp is there to cover up the moldy smell or not. Beside that everything is perfect. Especially the beach side dinners which is reasonably priced. Will definitely stay there again.

Recenserad 07 april 2019
Madeleine från USA
Bodde i 3 nätter i januari 2019

Perfect Stay! ”

This was by and far the most beautiful and well maintained place we stayed during our 2 week trip in Thailand. Jenny at the front desk was amazing and helped us schedule excursions/transit to our next destination. The room was modernly decorated and always smelled like lemon grass. The breakfast was really fresh and had a nice variety, definitely not your typical hotel buffet. We were so sad to leave and looking back, we should have just stayed for the rest of our trip. 10/10 will be back!

Recenserad 14 mars 2019
Robert från Storbritannien
Bodde i 8 nätter i mars 2019

Enastående”

Wifi could be better, rooms would be better painted white. But very nice place

Recenserad 12 maj 2019
Scott från USA
Bodde i 6 nätter i december 2018

Paradise Found”

From your arrival into the gorgeous reception area. You'll walk towards the well placed and designed pool on your way to your room. There is a swim up bar that is staffed by friendly staff. The rooms are spacious and quiet. You can experience on the beach dining accompanied by well played live music. The breakfast options are never ending and there is something for everyone. This was our second stay there and we will return. A big heartfelt thanks to the entire staff!! We appreciate you.

Recenserad 08 december 2018
Julien från Frankrike
Bodde i 2 nätter i november 2018

My favorite hotel in Koh Chang”

I've been to Koh Chang so many times and now only go to this hotel. The Dewa offers you everything : great and professional staff, great room and clean, super nice swimming pool, beach access, super Breakfast. Always enjoy my stay to The Dewa hotel. Totally recommend it.

Recenserad 28 november 2018
Chen från Taiwan
Bodde i 2 nätter i april 2019

Enastående”

relax and great place for vacations

Recenserad 03 maj 2019
Iain från Thailand
Bodde i 3 nätter i april 2019

Excellent service at an excellent resort”

The dewa Koh Chang is an excellent resort that never fails to impress! The staff are very attentive and are always there to help you with any inquiries or requests that you may have. Keep up the good work :-)

Recenserad 19 april 2019
Richard från Thailand
Bodde i 3 nätter i maj 2018

Old but charming hotel”

Older hotel but plenty of character. Rooms again old style but larger than newer hotels, clean and comfortable. Nice breakfast. Clean - large pool although set back from the beach. Small swim up pool bar. Nice beach front. Would recommend if the price is right - we booked on a deal so good value but at normal rates I'd be more hesitant.

Recenserad 18 april 2019
Kok från Malaysia
Bodde i 2 nätter i oktober 2018

Excellent stay”

The hotel has direct access to private beach and overall experience of stay is very good. The hotel shows sign of ageing and they are in the process of renovating it. Not a big hotel but peaceful and secluded. One issue with the room is there isn't any covered walk way and must move around with umbrella if raining. Which is our cases that caught us by supprice with heavy pouring rain without umbrella. Hotel does provide umbrella just not convenient to move around with umbrella all the time.

Recenserad 07 oktober 2018
steven från Storbritannien
Bodde i 2 nätter i oktober 2017

We love The Dewa!”

We love the Dewa. Second visit. Still fabulous! Beautiful rooms, extremely efficient staff, fantastic pool, great beach and an exemplary breakfast! Did I mention we loved it??? I'd recommend it to anyone staying in Koh Chang

Recenserad 19 september 2018
Pongsapon från Thailand
Bodde i 2 nätter i augusti 2018

The best ever ”

We were here to spend our honey moon and The Dewa gave us a very chill and relax time while we were staying. We got updated to Grand suite room and we were very happy that we got this offer. All the rooms here were very stylish and very very clean. The staffs are very friendly and helpful. Cocktails were so delicious by the pool bar, bartender is very experienced and friendly. The Thai massage at The Spa was the best and very relaxing. The food from the restaurant was very delicious and we never expected that we got this good quality here in Koh Chang. We are very happy this time staying at The Dewa, we will definitely come back to stay next time when we visit Koh Chang again. Highly recommend The Dewa to everyone :)

Recenserad 09 augusti 2018
Patrick från Thailand
Bodde i 4 nätter i april 2019

Nice hotel, but with issues”

This is a nice hotel and the location is excellent, arguably the nicest beach on Koh Chang. However, as is so often the case with Thai managed hotels, there are management issues. Weak, poorly maintained air conditionind, blood stained and smelly mattress topper. Frankly the housekeeping here is a disgrace.

Recenserad 06 maj 2019
4,4
Mark från Storbritannien
Bodde i 7 nätter i april 2019

Bed Bugs”

Nice hotel and the rooms are nice. Very poor WiFi and small TVs in the bedroom with very poor grainy picture quality rendering it unwatchable. The main issue we had was with the incompetent management. We complained on our third night about something biting us in our sleep. The next evening a candle appears in the room but the biting continues. We complained again and nothing happened. On our final evening I saw 4 bed bugs in the bed. I informed the on call management who for some reason were not able to move us. I asked for the whole bed to be changed including the mattress but it was only the sheets. On our checkout morning the manager offered us 900thb off the bill and refused to refund us any money unless he saw a bed bug himself. Considering that they only come out of night and it took me a whole week to spot one we had to leave without any refund. I would not consider staying here again as the management are too incompetent and unwilling to help resolve any of your problems.

Recenserad 25 april 2019
Michael från Hongkong
Bodde i 3 nätter i december 2018

Great but can be better ”

A laid back resort. The design is great but after 10 years it started to show its age: mattress lost its firmness; WI-FI is not meeting the demand (getting super slow during evening times); the A/C isn’t as effective as expected taking an hr to cool down the room; a gap in the wooden door introduced lots of flying ants on our first evening... On the bright side the rooms are well decorated; the breakfast is having a good set of collections that rotates daily; the hotel doesn’t carry too much guests so it’s relatively emptier than others. It’s a resort catered for adults or ones with young little ones who don’t require kids club etc., but more in tours (lots of ads around).

Recenserad 27 december 2018
Linda från Österrike
Bodde i 3 nätter i december 2018

Perfect ”

The booking was easy. The hotel is beautiful with big rooms and a nice pool. The beach is clean with a beachbar. In the near are a lot of good restaurants. You can book a lot of activities directly. Breakfast is big and very good.

Recenserad 18 december 2018
Ronald från Thailand
Ensamresenär
Bodde i 2 nätter i november 2018

Enastående”

I really enjoyed staying in the Dewa Hotel. Everything was perfect. Nice rooms, amazing breakfast, beautiful beach, nice big swimmingpool, friendly staff and everything very clean. Next stay in Koh Chang will be definately the Dewa Hotel again, highly recommended.

Recenserad 27 november 2018
Chanatsorn från Thailand
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Recommended..”

Nice staff,good service,I’ll be back for sure.One of the best hotel in Koh Chang.

Recenserad 22 mars 2019
Khwanhathai från Thailand
Bodde en natt i februari 2019

Nice Hotel”

The hotel is beautiful, staff are very helpful and friendly. I stayed at Villa which is good and clean. The barbeque Dinning at the beach are recommendation to try.

Recenserad 26 februari 2019
Gordon från Kanada
Bodde i 3 nätter i april 2018

This was a great stay that was almost marred by the Reservations staff mixing up our taxi to ferry”

This was a very good hotel, the staff were generally excellent except for the person who miced up our taxi reservation for the ferry, it was very clean, the Wi-Fi worked well and the breakfast was good. You needed to take a taxi to a different part of the island for good bands [lonely beach] but that was easy. I was disappointed in the cloudiness of the water both in the pool and the bay. Did not bother with snorkelling because of this. The cascading waterfalls in the pool was really good. The Thai food in the restaurant and the smoothies and the happy hours were also very good The VIP van service the intercontinental hotel arranged from Pataya to Koh Chang Was comfortable, good value and worked well.

Recenserad 15 april 2018
Scott från USA
Bodde i 4 nätter i november 2017

Flat out the BEST breakfast we've ever had.”

The property is gorgeous! The staff amazingly polite and friendly!! The rooms are well designed and located in an architecturally brilliant manner. The pool and pool bar area again are well designed. Dining on the sand a few feet from the beach was very romantic. And the breakfast??? Whoa! I've travelled the world and stayed in all levels of resorts, hotels, B&B's etc. The breakfast options were neverending with multiple chefs. I'm not going lie, I ate until I was uncomfortable. It was THAT GOOD. I woke up early every morning looking forward to that. Our departure was at 0700 hours and the breakfast started at 0700. When I was remarking how sad I was about missing it to the front desk staff, they called the chef and he told us to come in at 0630. He would make sure he was ready. I personally had to thank the staff and the chef for that nice touch of service level. So yes, I would indeed recommend The Dewa to people. Especially for a romantic stay and maybe for that breakfast too. "-)

Recenserad 12 december 2017
Julien från Frankrike
Bodde i 2 nätter i november 2017

Very good hotel, very nice staff, great room and swimming pool”

It is my 2nd stay in this hotel and I'm sure not my last. Everything is perfect from the staff to the room and the swimming pool. The location is perfect with a restaurant to a nice beach. I totally recommend this hotel.

Recenserad 06 november 2017
David från Storbritannien
Bodde i 4 nätter i juni 2017

Very good”

We enjoyed our stay here and thought the staff were excellent. Swimming pool is very big with a very good pool bar and attendant. Rooms were clean, air conditioning unit took some time to cool down the room but it was fine.

Recenserad 11 september 2017
Chanis från Thailand
Bodde i 3 nätter i april 2017

Quiet and relax”

Pro : Good location, nice and quiet beach compare to nearby white sand beach, reasonable amount of restaurant near by, located between Kai Bea beach and white sand beach, staffs are very helpful and price is reasonable Con : smoking near the pool by inconsiderate tourist was a big put off, and fly in the restaurant area need to be sorted Overall : good value for money suitable for family with children

Recenserad 10 april 2017
vesa från Finland
Bodde i 3 nätter i mars 2017

Magnificent”

This hotel is everything what it says. Location is good , staff is professional and as a customer you really feel that you are welcome. Hotel in its all appearances is very nicely decorated and the rooms are very spacious . We have been both grand room and grand villa and those both were magnificent. Breakfast is so versatile that there is something for every taste. Regards from Finland . We will certainly come back.

Recenserad 02 april 2017
Daniel från Storbritannien
Bodde i 7 nätter i januari 2017

Perfect island break”

If you want to stay on a paradise island away from the hustle and bustle with no backpacker crowd, this is the place for you. Stunning rooms, excellent service, extremely friendly staff who will go out of their way to help plus a paradise beach. Some incredible beach bars in the area that serve good cheap food and good cocktails. Will definitely stay again!

Recenserad 05 februari 2017
colin från Storbritannien
Villa Grand
Bodde i 5 nätter i juli 2016

relaxing and modern”

The Dewa is a modern hotel with an authentic twist wonderful hotel set in well manicured grounds with a fantastic pool, great relaxing break beware if you book in rainy season as Koh Chang is wet !!! but warm rain and still a very enjoyable stay

Recenserad 19 juli 2016
Adam från Thailand
Bodde i 2 nätter i maj 2016

Dewa Resort”

Dewa was the last stop on our trip to Koh Chang, having stayed at 3 other fine properties first. The resort has a unique look and feel with understated design elements and muted colors. The grounds were a bit predictable in their layout, but very nice, nevertheless. The room was stunning, with a truly beautiful design. The bathroom was the highlight of the space, with 4 distinct large areas, each well executed. The outdoor terrace was nice and highly useable, overlooking the pool. Breakfast was very satisfying and laid out in a large venue to reduce crowding. The beachfront area is small, but inviting and magnificent at sunset. The large pool was one of the most useable of any resort on the island, despite large numbers of guests present. However, swimming in the sea was much nicer. Staff here blended into the background, which creates a bit of privacy and exclusivity. The location of the resort is convenient to many eating and drinking options beachfront and is not far from the main road for exploration. The wifi worked well and computers are provided in the coffee shop for additional ease of access. We enjoyed our stay and would have a tough time finding fault here at Dewa. We did have some issues with the wait staff at the beachside restaurant. They did not speak English well and spoke no Thai at all. This posed problems and we could never get the actual items ordered. The resort had to send a Thai employee to straighten it all out. This was a minor negative point in an otherwise wonderful trip.

Recenserad 10 maj 2016
Khemwika från Kanada
Bodde i 3 nätter i april 2016

Clean hotel, beautiful beach”

Everything was great. The resort was clean. I mean..really clean. The staff cleaned the area a lot. Lots of trees. It was quite a resort interm of tree and beach. It's right on the white sand beach. We had such a great time there. Breakfast was great as well. The staff at the restaurant were helpful with smile. However, there was only one thing to comment was about a housekeeping. She was a nice lady and tried her best to provide us service but when she brought us an afternoon snack, sometime we were sleeping. This housekeeping kept banging on our door for at least 10-15 times and tried so hard to get in and she did it everyday. We believed she just wanted to do the best service. However, for overall we think this is a great place to stay.

Recenserad 02 maj 2016
Charlaine från Kanada
Bodde i 7 nätter i oktober 2015

gorgeous hotel and grounds and excellent staff”

The Pool, The beach, the breakfast

This hotel is such a relaxing place to be, we stayed for 6 nights. There are plenty of lounge beds by the pool and by the ocean even when the hotel is busy. IT looks just like the pictures. The breakfast restaurant has lovely views of nearby forest and the food was delicious too. The rooms are beautiful and the balcony on 3rd floor rooms have a nice lounge chair too. Yes, the beach has some coral if you swim out far enough, but there are only a few patches and it is covered in some kind of sea moss so you cannot be cut. That was my experience anyways and it did not stop us from swimming at all. The staff were always friendly and helpful- we had a great stay. The only complaint we had was that the pillows and bed were very hard and we couldn't sleep very well. Perhaps if some softer pillow could be available for guests like us who aren't used to the hard style. That being said- I would still go back!

Recenserad 28 oktober 2015