V.J. Searenity Hotel Koh Chang: Boka nu

Baserat på 472 omdömenSe vad andra gäster sa

Verifierade omdömen från resenärer

Omdömen från Agoda (472)Omdömen från Booking.com (394)
Baserat på 472 omdömen
Service6,9
Valuta för pengarna7,2
Från verifierade gäster hos Agoda
Alla språk
Alla typer av resenärer (472)
Alla rumstyper
Visar 377 verifierade gästkommentarer
Anette från Thailand
Bodde en natt i januari 2016
Bra läge, stora rum”
Läget, stora rum, pool nära stranden
Vi stannade två nätter på hotellet. Rummet var stort och fräscht. Fin pool som låg precis vid stranden. Hotellet ligger i slutet av stranden, bra läge, känns lite avskiljt. Fin strand och fint vatten. Solnedgången var fantastisk.
Recenserad 19 januari 2016
Johan från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2015
5 gången gillt!!”
Läget, personalen och allt!
Vi älskar stället, varit där med barn mycket senaste 5 åren. Ett bra start hotell med närhet till bra strand. Det har blivit lite av vårt andra hem och personalen känns vi. God mat på VJ och i närheten.
Recenserad 12 april 2015
Martin från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2014
Nära till strand & pool”
Närheten till bra strand, närhet till mysiga restauranger & bra rum
Vår vistelse var bra! Det var mysigt att sitta vid poolen & se stranden & havet. Rummet var bra med en mysig liten balkong. På kvällen dukade de närliggande restaurangerna bord på stranden så att man åt middag i solnedgång.
Recenserad 04 januari 2015
stefan från Sverige
Bodde i 8 nätter i januari 2014
Strandnära och lungt”
personal, frukost, stranden
Vi fick ett frontroom närmast poolen och var nöjda med det. De andra rummen låg som i en korridor som påminde om student korridor. Hit skall man åka om man gillar ryssar och lugn och ro. Inget vidare i stan men billig och god mat på de enkla restaurangerna. Strandnära.
Recenserad 27 november 2014
Jenny från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2013
Precis vid stranden”
Poolen, stranden och fräscha rum
Mellanlandade här i några dagar. Rena rum, daglig städning, fin pool och trevlig strand. Dock långgrunt och lite stenigt. Sängen var det enda jag egentligen inte gillade med rummet, madrassen hade sett sina bästa dagar och varenda fjäder kändes i ryggen. Lite bullrig AC som var lite svår att få en behaglig temperatur på. Restaurangerna i närområdet var okej, men vill man ha kryddstark thaimat får man leta nån annanstans.
Recenserad 12 april 2013
Bodde i 6 nätter i februari 2012
Fint hotell med mycket bra läge”
Personal som är mycket trevlig och hjälpsam
en riktigt positiv hotellupplevelse. både strand och pool var bra. bra service vid poolen. grillningen av seafood i restaurangen på kvällarna höll bra klass. maten i restaurangen i övrigt kunde ha lite mer "thai-styrka" på kryddningen. serveringspersonalen genomgående mkt bra.
Maria från Sverige
Bodde en natt i februari 2011
Jättefint rum”
Fina rum med endast en pool mellan hotell och hav
Rummen är väldigt fina, vi hade även turen att få ett av dom få rum som finns med havsutsikt. Ett typiskt charter hotell, mycket svenskar, här tror jag inte att man träffar på några boende thailändare. God mat som kostar lite mer än annars. Detta är nog ett ganska tryggt hotell om man är typisk charter resenär....
Recenserad 23 mars 2011
Edmond från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2011
Hotell på bästa badstranden för barnfamiljer.”
Vänlig och trevlig personal. Hjälp med barnpassning.
Du får vad du betalar för. Lite bullrigt på bottenvåningen (beroende på vem som bor på hotellet för tillfället). Tänk på det, särskilt om ni har små barn. Annars rent och fint. För att få varm vatten till hela familjen så måste du sätta termostaten i rummet på minimum. Det låter väldigt konstigt men så är det. Och det fungerar. Det tog sin tid innan vi fattade. Vi var nöjda med VJ.
Recenserad 24 januari 2011
Lars från Sverige
Bodde i 6 nätter i november 2009
Underbar vistelse”
Bra service,god mat Fina rum,rent och snyggt överallt Perfekt läge Lagom temperatur i poolen
Balkongerna var lite små.
När vi kom till hotellet mottogs vi av mycket vänlig och service inriktad personal.De bar upp vårt bagage till rummen,det kallar jag service.Sedan var det jättefint på rummet.Sängen perfekt sträckt och handdukar låg snyggt.Det fanns AC också som ibland blev nästan för kall.På morgonen till frukost blev man klart nöjd, utbudet var rikligt, och välsmakande.Havet låg ju precis utanför hotellet så man kunde bada i havet och sola i pool-området, mycket bra.Massage erbjöds också vilket jag uppskattar, väldigt proffsiga massörer.Kul att tillägga är att vi köpte varsin luftmadrass i en affär, den pumpade hotellets personal upp åt oss, så servicen kan man inte klaga på.
Recenserad 11 januari 2010
Kim från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2009
Kim & Iréne i Thailand”
Bra läge vid stranden. bra frukost när det va mycket folk på hotelet.
Dålig frukost när det var lite folk på hotelet.
Litet charmigt hotel nära stranden. Tyst, lugnt och skönt. Inte så mycket håll igång. Man kan ta en kvälsspromenad på stranden och sätta sig vid någon av de många barerna som finns där. Lunchen intas med fördel vid hotelpoolen. Vill man ha riktig och bra Thaimat går man helst in till byn.
Recenserad 29 december 2009
Daniel från Sverige
Bodde i 8 nätter i februari 2016
Strandnära boende”
Strandnära gratis solstolar bra service
Fick fel rum när vi kom dit. Fick kompensation för detta väldigt bra service av personal. Frukosten var okej och resturangen var bra. Hotellet ligger lite i utkanten av en by så några kilometer in till resturanger. Rummen var stora dock lite ödlor på väggarna. Dåliga sängar.
Recenserad 18 mars 2016
5,2
Rebecka från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2016
Funktionellt”
Sliten resort som har flera år på nacken. Rummen som är stora, välstädade och funktionella nås från långa mörka korridorer. Tråkig frukostbuffé. Resorten ligger vid stranden som dock är stenig. Vill man till Klong Prao beach skulle jag rekommendera att bo på den norra delen där stranden är mycket finare utan sten och smuts i vattnet.
Recenserad 06 februari 2016
Lars från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2015
Helt okey hotell”
Läget, poolen, resurangen
Personalen och hotellet med omgivning var helt okey även om det är lite slitet. För de som önskar en lite lungnare tillvaro än WSB så är detta ett bra alternativ. Det negativa var en grupp ryssar som förpestade tillvaron på hotellet. Vi skulle lätt kunna åka tillbaka och bo där en vecka.
Recenserad 29 december 2015
Trevligt
sonja från Sverige
Bodde i 2 nätter i juli 2013
Strandnära, inget internet”
poolen, strandnära, stora rum
tänk ålandsbåt - i betong. Långa mörka korridorer och inga männinskor. Halvdan frukost, 1:à dagen var det buffé, nästa dag fick vi "set breakfast", vi var bara 7 personer på det stora hotellet. Stora luftiga rum med bra städning. Negativt är internet: du får köpa kort med internetuppkoppling.
Recenserad 27 juli 2013
Catrin från Sverige
Bodde i 20 nätter i december 2012
Utmärkt läge i slutet av Klong Prao stranden”
Mycket prisvärt hotell med pool med bästa läge
Mycket prisvärt hotell med pool, bästa läge i slutet av Klong Prao stranden. Rummen rymliga, balkong kanske i minsta laget. Städningen inte den bästa, men nya handdukar varje dag. Trevlig personal. Maten god och prisvärd. Vi återkommer gärna.
Recenserad 13 januari 2013
Fredrik från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2012
Superbra läget på bästa stranden på Koh Chang”
Stranden, polen och bra frukost
Hyfsat enkelt hotell men läget är toppen! Stranden är superfin, dock inte vit paradissand. Om man vill ha det får man åka ut till mindre öar. Ingen barnpool men en härlig standardpool vid stranden. Servicen i receptionen var dålig men bra i restaurangen. Rummen enkla, dålig dusch men annars rent och frächt!
Recenserad 27 november 2012
Johan från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2012
Bra, läge skön personal med dålig frukost”
På bästa större stranden
hotellet ligger mellan två lyxhotell i ena hörnet av den mycket familjevänliga stranden klong prao, som enligt mig är nr 1 av de större lä darr stränderna på denna ö. rum och pool är lagom, dock saknad en grundare del i poolen för små barn. ett bra ställe att börja semestern på, så kan man hitta sina pärlor senare på semestern. vi har bott här 2 ggr senast fög 2 år sen och frukosten har blivit mycket sämre, ett annat minus är att det inte är gratis wi-fi.
Recenserad 02 mars 2012
3,7
Marina
Bodde i 2 nätter i februari 2012
Bra läge men de var de ända”
Poolen vid havet
mycket slitet rum butter personal. ville du veta något får du fråga ingen säjer något i onödan. man fick inte äta något utifrån på hotellet inte ens på rummet , mycke märkligt. ok att man inte äter o dricker på pool området men vad jag gör på rummet? skulle kunna bli ett bra hotell men måste total renoveras
Recenserad 17 februari 2012
Gunnar från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2012
Hotellet helt OK för priset”
Tillmötesgående personal, bra läge, fin pool
Vi bodde 5 dygn på hotellet. Frukosten bra, inget överflöd att välja mellan, men duger bra. Personalen trevlig, städningen var det sisådär med, vill kalla det thaistayl. Nära till stranden och underbara kvällsmåltider och solnedgångar! Kan tänka mig att bo där ett annat år också. Priset OK!
Recenserad 19 januari 2012
Tord från Sverige
Bodde i 8 nätter i mars 2011
Bra läge men sämre skötsel än tidigare”
Läget
Rummen 3:e våningen bra. Men enligt medresenärerer ej så bra första våningen Fukt! Textilier slitna håliga och nötta samt poolområde mycket dåligt slitna fula parasoller madrasser trasiga med skumgummistoppning vällande fram vid kanterna. Helt anorlunda vid tidigare besök andra år.
Recenserad 30 mars 2011
Marit från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2011
Enkelt hotel”
Det ligger precis vid havet
mycket lyhort hotell dar varje steg som tas i korridoren hors. frukosten var lite trakig, inget extra. ett plus att man i stort sett sitter vid havet och ater, det var mysigt. eftersom havet ar sa nara ar det inga problem att valja mellan hav eller pool, man har bade och hela tiden.
Recenserad 06 februari 2011
Daniel från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2011
Rätt bra hotell med bra pool”
Närheten till stranden från poolen
Standarnden på rummen är väl helt okey, lite vinglika dörrar och ganska lyhört, men man får vad man betalar för. Detta är inget partyställe, ligger off och man bör hyra hoj om man ska ta sig där ifrån. Nära till Lonley-beach som det är lite mer folk i samma ålder men långt ifrån White sand beach där det är lite mer rörelse och restauranger. Frukosten är ingen direkt höjdare och jag skulle inte rekommendera att äta middag på hotellet, dyrt & små potioner.
Recenserad 05 februari 2011
Anders från Sverige
Bodde i 11 nätter i juli 2010
Bra hotell nära stranden”
Läget, från poolen var det bara några meter till stranden.
Negativt?! Ska väl kunna vara att det är få restauranger i området.
Ligger på södra änden av Klong Prao Beach. Bodde där 11 nätter i juli under lågsäsongen. När vi checkade in var det 3 rum bokade, varav vi hade 2 av dom.... Läget är vackert, poolen ligger precis vid strandkanten. Bar/restaurang alldeles bredvid. Personalen var bra och tog hand om oss väl. Lång, härlig sandstrand med fina promenadmöjligheter. Kan tänka oss att åka tillbaka till samma hotell igen.
Recenserad 10 augusti 2010
Henrik från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2010
Trevligt hotell med perfekt läge”
Läget, Trevlig personal
Maten, rummets skick
V.J Hotel är ett trevligt mellanklasshotell och hyfsat prisvärt i förhållande till den allmänna prisnivån på Koh Chang. Rummen är rena men något slitna på sina ställen. Hotellets läge är perfekt vid öns näst största strand och vid en skyddad liten vik. I närheten finns flertalet restauranger och även en hel del shoppingmöjligheter.
Recenserad 28 juli 2010
Trevligt
Peter från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2010
Hotell mitt på stranden”
Nära stranden
Långt ifrån det mesta...
Vj hotell var ett fint hotell, med fina rum och bra läge direkt på stranden. Dock får man åka en bit med taxi för att hitta billigare matställen och billigare shopping. Men hotellet är bra om man vill ha det lugnt och skönt och dessutom betala mindre för boendet. Det finns tillgång till wifi på rummen om man så vill
Recenserad 08 mars 2010
Hampus från Sverige
Bodde en natt i januari 2010
V.J Healt and spa hotel”
Kanon läge, rent och frächt
Låg en bit från stora vägen
Ett mycket fint hotell, rummet hade alla bekvämligheter som man behöver, stort badrum. Dock var balkongen lite. Pollen var fin och låg precis vid havet, max 20m. Bra massage vid poolkantet. Maten var bra och trevlig grillbuffe på kvällen. Dock kunde inte hotellet fixa ner en taxi när man skulle härifrån så man fick gå med väskorna till stora vägen ca 400m.
Recenserad 17 februari 2010
Per från Sverige
Bodde i 9 nätter i december 2009
Ett litet finnt hotell, nära stranden.”
Nära till stranden. Bra service. Välstädat varje dag.
Förfärligt hög volym på luftkonditioneringen. Jordlukt/mögellukt i rummet.
Hotellet var en positiv överraskning. Ligger nästan på stranden. Varje dag/kväll kunde vi äta lunch eller kvällsmat på stranden.Lagom stor pool, med ok solstolar. Priserna humana/billiga i restauranngen. Bra strand och lätt att ta långa promenader på.8 dagar här var OK.
Recenserad 06 januari 2010
Helena från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2015
prisvärt boende”
prisvärt, standläget, poolen och maten
Lyhört och lite stök från restaurangen på morgonen men annars bra. Kommer gärna hit igen.
Recenserad 15 mars 2015
Mari-Louise från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2015
Mycket bra ”
Bra läge/strand, Rent, Bra frukost.
Mycket bra.
Recenserad 08 mars 2015
Mrs från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2013
Mycet bra hotell med utmärkt läge vid stranden”
Läget
Detta prisvärda hotell ligger bra på stranden, fin pool och trevlig personal. Rent och snyggt. Återkommer gärna hit.
Recenserad 16 februari 2013
Bodde i 6 nätter i februari 2012
Lungt hotell med trevlig personal”
Utmärkt läge, härlig sandstrand samt fin pool
Lungt och skönt. Nära till det mesta. Fina möjligheter till promenader längs den långa stranden.
Thomas från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2011
Över förväntan för ett tvåstjärnigt hotel”
Läget på stranden var perfekt, oerhört trevlig personal, god lagom frukost i en trevlig utomhusmatsal, rent och snyggt, fräscht badrum
På V.J Hotel fick vi mycket för pengarna - bra rum med stort badrum, strandhandduk varje dag.
Recenserad 04 februari 2011
Ann-Marie från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2010
V J Hotel”
Vi trivdes på hotellet. Bokade till 3 nätter, ej seaview. Finns endast 4 seawroom.
För liten balkong med tråkig utsikt
Recenserad 07 mars 2010
Ann-Marie från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2010
V J Hotel”
Trivdes i Superior Room vith seaview.
Saknade balkong.Fanns en liten balkong, till att hänga badkläderna på.
Recenserad 06 mars 2010
matti från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2016
ryssar. ”
bodde några nätter på hotellet.om man gillar fulla ryssar så är det ett bra boende.
Recenserad 14 februari 2017
Goeran från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2015
bra hotell”
ok hotell med valuta för pengarna. ok pool om frukost.
Recenserad 24 januari 2017
4,0
Pernilla från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2016
strandnära”
Bra läge men slitet hotell. Urdålig frukost, gamla solsängsdynor, gamla handdukar. Vi hade myror i rummen (och i sängen!). Personalen i restaurangen var gulliga men på hotellet tråkiga och lite sura.
Recenserad 21 mars 2016
Edith från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2016
Bra läge med härlig pool. Urusel frukost”
Poolen
Recenserad 17 januari 2016
Per från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2013
Bra personal ”
Strandläge
Ligger mellan två lyx hotell med västerländsk mat, om man vill ha sådan. Stranden är långgrund så har man små barn så är det paradiset för dom .Nära till barer på kvällen
Recenserad 05 februari 2013
kent från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2013
Utmärkt läge”
Utmärkt läge
Bra läge vid stranden, frukosten ok, poolen ok, rummen bra
Recenserad 27 januari 2013
Per-Olof från Sverige
Bodde i 10 nätter i december 2012
Perfekt läge direkt vid stranden”
Något slitet hotell men rent.Mycket bra läge. Nära till pool och strand.Personalen var trevlig. Ett minus för hårda sängar och lite enkel frukost.
Recenserad 11 januari 2013
LArs från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2012
Direkt på stranden till bra pris.”
På stranden. Lågt pris!
Granne med 5-stjärniga Dewa men till en bråkdel av priset. Visserligen inte alls samma hotellstandard men trots detta på samma stranden. Många rrstauranger att välja på påpå stranden.
Recenserad 16 december 2012
Anna från Sverige
Bodde en natt i februari 2012
Enkelt helt ok hotell rena rum nära stranden”
Nära stranden, rena stora rum, trevlig staff
Enkelt hotell, rena rum, nära stranden, inget speciellt alls men helt ok.
Recenserad 20 mars 2012
Bodde i 6 nätter i februari 2012
Fint hotel med härlig strand och pool”
Mycket bra personal. Fint läge.
Jättebra hotell och läge för den som önskar en lite lugnare vistelse. Badrummet lite tråkigt med mögel och mögellukt även på rummet.
Tord från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2011
Rummen ok. Pooledn dåligt skött trasiga madrasser”
Priset är lågt men standarden ej så bra längre.
Hotellet har varit mycket bättre vid de tidigare tillfällen vi varit där. Andra resenärer på hotellet missnöjda
Recenserad 30 mars 2011
Edina från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2010
helt ok hotell med trevlig personal”
bra läge vid stranden
inga strand stolar, slitna rum, gick knappt att spola på toan och väldigt högljud ac
vi hade en trevlig vistelse. Väldigt trevlig strand rummen skulle behöva renoveras.
Recenserad 11 januari 2011
Tommy från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2010
Utmärkt läge intill havet”
Lungt läge intill havet
Att de kostar extra att få använda bubbelpoolen
Fint hotell alldeles intill havet poolen ligger mellan hotellet och havet.Hit ska man åka om man vill slappna av och njuta.
Recenserad 12 december 2010
Tommy från Sverige
Bodde i 5 nätter i november 2010
Utmärkt läge och trevlig personal”
hotellet hade fina bassänger fittness och bubbelbad
mat och dryck var dyrt på hotellet
Hotellet hade ded man kunde önska. inga strandförsäljare fin strand, Ville man inte bada i havet fanns de fina bassänger att bada i.På kvällen dukades de upp grillat vid stranden.
Recenserad 05 december 2010
Kim från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2010
VJ”
Stranden
Läget, utformning av byggnad och rum
Tråkigt hotell, liknade mest en skola med lång korridor med rum. Pool och strand var bra, frukosten lite fattig.
Recenserad 24 april 2010
jacob från Finland
Bodde i 2 nätter i december 2009
Svarade förväntningarna!”
Jag hade det riktigt skönt på hotellet! Nyåret var bra fixat, stranden bra!
-rummen borde fixas, rappningen föll från väggarna. Personalen hade svaga kunskaper i engelska, förutom en i check in disken.
Recenserad 05 januari 2010
Fredrik från Sverige
Bodde i 3 nätter i september 2009
Mycket fint strandnära hotell”
Strandnära. Stora fina rum med underbar dusch! Sköna sängar
nil
Ett fint strandnära hotell - Lyx med några år på nacken. Rummen var jättefina, stora med separat 'dressing room' Underbara badrum, dusch i rätt höjd och med bra tryck. Utomhusrestaurang vid poolen.
Recenserad 06 oktober 2009
8,8
David från Kanada
Bodde i 2 nätter i augusti 2017
Unhassled, clean, everything you need on fantastic beach”
The extremely negative reviews here mentioning dirty pool, broken beds, rude staff, etc, are either lies or refer to another property - there are several hotels with `VJ ...` in the name. VJ Searentiy is totally fine, a clean, friendly, quiet place to stay and fantastic value in this price range. It shares the huge beach with other, much more expensive resorts on either side, so you are accessing the same seaside for a lower price. They have excellent-condition, newish scooters for 250thb/day, king sized beds, crisp clean sheets and towels, huge bathrooms and fast free internet. Basically perfect place to stay and explore Koh Chang. I`ve stayed here twice and will go back.
Recenserad 17 augusti 2017
Jason från Thailand
Bodde i 2 nätter i mars 2017
Good location and beach ”
Ok so I went even though some of the reviews were not good. But there is some picky people in the world. Once I got over the fact that the basic room was just that. The truth is great beach great pool tv had many channels. Along the beach is some good restaurants I stayed an extra day because it was all and all a good place.
Recenserad 18 mars 2017
Angus från Storbritannien
Bodde i 2 nätter i juli 2011
Great location, very quiet, beautiful pool & beach”
Great Pool and backs on to really nice and quiet beach
small hotel with very low profile, really nice and quiet and beautiful location. rooms clean and spacious, food very good. quite a long way from the main drag so will need transaport. had a really great time.
Recenserad 30 november 2011
WACHARACHAI från Thailand
Bodde i 2 nätter i maj 2011
Beautiful location with good service”
It's quite for relaxation
This hotel stay on the beautiful beach among the five star hotel. we like it because it quite for relaxation from hard work in town. futhermore, at the night we can join bar-b-q party of the beside hotel and can relax with beautiful song. in the morning, we can take photo for our family on the beautiful location. the service person are always smile and helpful for require information
Recenserad 20 maj 2011
WACHARACHAI från Thailand
Bodde i 2 nätter i maj 2011
Beautiful location with good service”
It's quite for relaxation
this hotel stay on the beautiful beach among the five star hotel. we like it because it quite for relaxation from hard work in town. futhermore, at the night we can join bar-b-q party of the beside hotel and can relax with beautiful song. in the morning, we can take photo for our family on the beautiful location. the service person are always smile and helpful for require information.
Recenserad 10 maj 2011
Robert från Irland
Bodde i 7 nätter i december 2008
VJ Resort”
Nice rooms and pool.
Not enough seats by the pool as families come down and leave towels on them and then disappear for hours! Very frustrating!!
The hotel was good in general. Nice pool and very close to the beach and some restaurants (food in hotel was very good but a little overpriced). Nice clean room. We didn't have the sea view room but to be honest it made little difference. Its away from the busier nightlife areas but easy enough to get to, so not a hassle. Just a note, if you are trying to leave Koh Chang on the 2nd of Jan- its a bit crazy with everyone trying to get off at the same time and the road gets jammed.(It took us 3 hours to get off the island) Leave early or better still leave on a different day. Enjoy!!
Recenserad 06 januari 2009
kevin från Malta
Bodde i 3 nätter i mars 2018
Island beach stay ”
Greeted by very friendly staff, checked in quickly and shown to room. The hotel is situated next to the beach with a pool for those that like to have both. The hotel offers dining which is nice at sunset and for drinks at the pool bar. The beach being not crowded is idyllic and very clean with clear blue waters and the ability to wade in shallow waters. The hotel cleanliness was above average, with good shower space. Breakfast was a mix of Thai style with western cuisine and again above average to good. It’s ideally placed for excursions and travel to other parts of the island, with local shops a short walk away.
Recenserad 22 mars 2018
5,6
Timothy från USA
Bodde i 3 nätter i februari 2018
Nice hotel good location on beach ”
Nice hotel with good location in the beach. A three star property that has some history and is located next to a better looking hotel. Had a sea view deluxe room and we could see the sea but not worth anything extra as we were in the first floor. Maybe the second floor sea view has a better view. But the beach is nice and hotel located on the beach so short walk past pool to beach. Came in high season and hotel was sold out. Lots of families at hotel not a party place.
Recenserad 22 februari 2018
9,2
Palida från Thailand
Tvåbäddsrum Deluxe med balkong
Bodde i 5 nätter i januari 2018
Was so happy to stay.”
we was here for 5 nights and it was good only that the weather was a bit bad for 3 days but still enjoied our vacacion. the hotel conect to the beach not so clean but fine. They have also a decent pool. For breakfast not so varity. few miniutes aways from hotel have some local resturants and bars or you can take the taxi to go somewhere around for 50 baht/person.
Recenserad 29 januari 2018
4,8
Kunyapak från Thailand
Bodde en natt i juli 2018
Acceptabelt”
The only good thing is a view (beachfront room). Staff was not friendly, room had so many leaked spots, when we asked to order some drinks at the staff told me to but it from the hotel next door and there is a snake in the pool we were freaked out and told staff but he told us it’s normal. Like I said the only good thing is a view only in beachfront room. NOT recommended !
Recenserad 26 augusti 2018
4,4
justin från Irland
Bodde i 3 nätter i oktober 2018
Better hotels to be found”
Hotel is over priced Pool area very dirty Staff are rude pool bar Motor bikes 250b 150 everywhere else
Recenserad 20 oktober 2018
Patchaya från Thailand
Tvåbäddsrum Deluxe med balkong
Bodde i 2 nätter i januari 2018
Really beautiful location”
The beach location is perfect, walking distance to restaurants and plenty of beach sports activities. The resort is perfect for family.
Recenserad 03 februari 2018
9,2
Kosal från Kambodja
Bodde i 4 nätter i september 2017
Utmärkt”
The hotel is outstanding discounted bills of renovation. Rooms recently renovated are well. The aerco is blurring. Many thing remains very old-fashioned. But it is necessary to clean the swimming pool (the fond is dirty) and sound surrounding, it is very important. The staffs are kind tees.
Recenserad 24 september 2017
2,8
Bruno från Australien
Bodde i 3 nätter i december 2016
Do not stay here”
The rooms we booked were not cheap but certainly were nasty. Dank and dreary so we upgraded at an extra 1000Bht per night. Resulting in a total $140 per night for a very mediocre and overrated hotel. The upgrade room had no wardrobe, drawers or shelves so it was live out of the suitcase on the floor. The "garden view" of a dusty patch with a few sickly, spindly plants hoping death would come soon. A reasonable location but the are has little in the way of nightlife and the beach has dark, uninviting sand. The smallish and shallow pool suitable only for wading. Don't waste your money on their very limited breakfast. Only cold and oily fried eggs "a`la sordide" and wet, synthetic ham. Even the juice was imitation flavoured, sugary syrup. Yuk! No cereal, croissants, yogurt, omelets, bacon or pancakes etc. The outdoor evenings were ruined by hungry mosquitoes and sand-flies a plenty. I have stayed in many Thai hotels and this was by far the most disappointing.
Recenserad 14 december 2016
Brian från USA
Bodde i 2 nätter i juli 2013
Comfortable place and a good start in Koh Chang”
Comfortable, on the beach and fairly affordable.
I think I expected more from viewing the photos but over all it is a decent place; but not too special. Location is on the beach and great for taking a walk and viewing the sunset. Internet is not free but not too expensive neither. I booked this room again while I was there looking for other places. There are better but have no complaints about this hotel.
Recenserad 10 november 2013
Brian från USA
Bodde en natt i juli 2013
Comfortable start in Koh Chang”
Location on the beach, comfortable bed, and large bathroom
My stay here was good. Nothing special but comfortable and fairly affordable. I think I expected more from looking at the pictures. Have no complaints though. Internet was not free but not so expensive neither. Was a good place to start in Koh Chang.
Recenserad 10 november 2013
Ulrika från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2012
Good location, nice and clean”
Good hotel with beach location, close to taxi station. Nice beach. Very helpful staff.
I read some reviews that indicated that this hotel was dirty and full of mold, but we did not at all experience this. Our rooms and all the common areas were clean and tidy, and I felt no mold odor. The hotels situation is excellent, just by the lovely Klong Prao Beach. On the main street there is a taxi station just outside the hotel, so transportation is easy, The rooms were quite big (no problem with extra bed). The only negative thing we can think of is the food, that we did not like that much (but there are several restaurants nearby so it's not a real problem). You tend to get a bit tired of the breakfast buffet after a week.. The staff is friendly and very helpful. I definitely recommend this hotel, and could absolutely go there again.
Recenserad 16 januari 2013
Joseph från USA
Bodde i 4 nätter i december 2012
Loved the location, quality on par with price”
Nice beach, clean pool, good location.
We stayed here on the busiest weekend of the year, but fortunately it didn't seem too crowded. We chose this hotel because of the inflated prices during the New Years weekend, and I think that this hotel was good value for it's price compared to other hotels in the area with very high prices. The rooms aren't great, but they're good enough, and who goes to Koh Chang to sit in the room? Overall I would say that for the price the location is really nice and there's many things in walking distance so you do not have to depend on the services of the hotel.
Recenserad 03 januari 2013
math från Nederländerna
Bodde i 5 nätter i mars 2011
Good friendly service, fine hotel”
good friendly service, clean rooms, nice swimming pool, good massage
It's not a big hotel, this makes the service a bit more personal. Rooms and swimming pool were very good, very small balcony, small pvt beach and it's maybe a bit expensive for budget travellers. Cons : no free internet in the lobby! (wifi is available but not free)
Recenserad 28 mars 2011